CosplayNorway

Cosplay til folket!

Admin Fredrik conrapport: Desucon Cosplay og Japan

Legg igjen en kommentar

Desucon Cosplay and Japan 2016

Turen til Desucon var en klassetur og vi hadde alle fått billetter betalt av skolen. Startet dagen med å gjøre oss klare på skolen før vi tok bussen inn til Oslo og gikk til Oslo kongressenter.

Møtte flere andre jeg kjente og det første vi gjorde der var å se åpningstalen og bare se på stands. Senere dro vi og så på cosplaykonkurranse del 1, veldig skuffet over hvordan del 1 foregikk på dette connet, føltes mer ut som en prejudging bare med publikum. Meste parten av tiden var bare at jeg hang med venner for sånn egentlig var det ikke så mye interessant som foregikk, og da det var ting jeg ville på hadde de lagt det til samme tid så måtte velge hva jeg skulle på.

Dro på fotopanelet som var super moro og interessant. Fikk ei jeg kjenner til å melde seg på drop-in cosplay konkurransen, så var der en liten stund mens de så på kostyme til de som meldte seg på. Litt senere var det tid for finale i cosplaykonkurransen som jeg selvfølgelig så på.

Gikk rundt med venner og så på stands, og kjøpte ører til Alk cosplayet jeg lager. Så var det avslutning og annonsering av vinnere. De jeg var med fra skolen endte opp med å vinne i både fanfictionkonkurransen, japanquiz og beste prop i drop-in cosplay konkurransen. Gratulerer til de og selvfølgelig alle de andre som vant.

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar