CosplayNorway

Cosplay til folket!

Kostymer og props på budsjett #1

Legg igjen en kommentar

Av og til føler jeg at jeg ikke orker å bruke tid og penger på de perfekte tingene når jeg lager kostymer. Da er det fint med steder hvor man kan få tak i billige ting. Jeg handler ofte på salg, loppemarked og bruktbutikker for å lage kostymer. Det eneste som er dumt er at man ofte ikke kan bytte eller at det ikke er mer igjen om man skulle trenge mer.

Tenkte å lage en liten «ressursliste» med steder og ting man kan sjekke om man ikek har det største budsjettet på alt man kan lage. Tar gjerne imot lokale tips..

1. Fretex er din venn.
Mange ganger har fretex vært min redning når jeg mangler noen småting som jeg ikke klarer å lage selv eller ikke har råd til å lage. Vester, gensere, jakker, smykker og småting som kan gjenskapes til nye plagg er gull verdt når man ikke satser på å lage et kostyme fra bunnen av.

2. Loppemarked der du bor.
Jeg har funnet mye fint på loppemarked til en latterlig bra pris. Småting, leker og andre ting kan enten brukes som de er, eller kan brukes til å lage nye ting. Det er også noen ganger mulig å få kjøpt stoff både på loppemarked og på fretex som man ikke får tak i andre steder.

3. Billigbutikker
Det finnes mange billigbutikker som Tiger og Søstrene Grenes som har litt utvalg av diverse. Malingen på Søstrene Grenes er for eksempel ganske billig i forhold til mange andre steder og helt grei kvalitet. Det er også mulig å få kjøpt sesongvarer som julelys med batteripakker.

4.Kjøp, salg, bytte, gi bort-grupper på facebook
Det er alltid noen som selger noe du kan bruke, og det går an å spørre om det er noen som har å bytte eller gi vekk. Gjenbruk er fint!

Forfatter: xkake

Photographer, cosplayer and student. Lover of dark chocolate, coffe, books, movies and music. Passion for sweet, cute and shiny objects.

Legg gjerne igjen en kommentar

