CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer mars

Legg igjen en kommentar

15219454_349666412058554_3620438016787032841_n
Navn / Kallenavn: Iben Hauklien aka Ebean Cosplay
Alder: 20 år
Bosted: Oslo
Instagram: ebean_cosplay
Facebook: Ebean Cosplay & Props
Når begynte du med cosplay?

-Jeg startet med cosplay sommeren 2016.

Hvordan ble du interessert i det?

-Jeg ble interessert i cosplay etter at samboeren min, Fredrik Just (@cosplay_just), lagde et Genji Cosplay som gikk viral på instagram og facebook. Jeg har alltid vært interessert i kostyme i og med at jeg har drevet med teater i nesten 10 år. Jeg falt pladask for cosplay med en gang jeg startet på egenhånd!
Hva var ditt første cosplay?
-Mitt første cosplay var Widowmaker fra spillet Overwatch som jeg nå har oppgradert. 15000724_344412459250616_5134176606207322172_o
Hvordan går du frem når du velger en figur?

-Jeg velger alltid en figur/karakter fra et spill, film eller univers som jeg har mye kjennskap til. Som f.eks. jeg spiller mye Overwatch og det var dermed naturlig at jeg valgte en karakter derfra, spesielt når jeg faller slik for karakterene og deres design.

Hvilke andre cosplay har du gjort? Har du en favoritt blant dem?

-Widowmaker er det eneste ferdige cosplayet jeg har laget, og jeg lager for tiden Sombra (Augmented skin) fra Overwatch. Widowmaker er en klar favoritt. Videre, etter Sombra, er planen å lage Ciri fra Witcher 3 og Mercy fra (igjen) Overwatch. 16832285_396178240740704_38979393144722125_n
Har du et drømmecosplay, isåfall hvorfor akkurat det?
-Så klart! Jeg drømmer om å lage Auriel fra Diablo 3 og Saskia fra Witcher 2. Jeg elsker virkelig å lage våpen og rustninger.
Har du noen råd til noen som har lyst til å begynne med cosplay, eller akkurat har begynt?
-Jeg har to veldig enkle råd som jeg selv har kommet langt med. 1: Alltid hold kniven din skarp før du skal skjære i EVA foam eller andre ting. Et rent og rett kutt gjør virkelig en stor forskjell! 2: Weathering. Kostymet vil se 10 ganger bedre ut dersom det ser litt brukt ut.
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

