CosplayNorway

Cosplay til folket!

Årets cosplayer 2016

Legg igjen en kommentar

Årets cosplayer er velkjent for de fleste. Hun er en av de mest foreslåtte cosplayerne, og det er det jo en grunn til. Hun har så mange fantastiske cosplay bak seg, og det er vanskelig å ikke bable i evigheter om dem alle sammen. Hun ble viden kjent da verden oppdaget hvor lik hun er Natalie Dormer som Margaery Tyrell.
Årets cosplayer 2016 er Santatory.

13474982_1068370213200561_7855560997055886306_o

Foto: DRportrait. Character: Anna Henrietta Fra: The Witcher (spill)

Navn/kallenavn:  Trine Ericzon, Santatory

Alder: ­27

Bosted/er fra: ­Trondheim, er fra Kristiansund

Facebook: Santatory

Hvordan ble du først ­interessert i cosplay­?
Har alltid vært interessert i å lage ting, men det var ikke før jeg flyttet til Trondheim, og begynte å jobbe hos Outland, at jeg ble introdusert til begrepet cosplay. Det var på free comic book day 2012 at jeg lagde mitt aller første cosplay.

Hva var ditt første c­osplay?
Hmm, mitt første seriøse var Eowyn fra Lord of the Rings.

Hva er viktig for deg­ når du velger et cos­play?
Jeg må like karakteren, det er lettere å portrettere karakteren i mer enn bare kostymet da. Og selvfølgelig er det utseende på karakteren som har en utøvende faktor.

14947890_1169416289762619_5229921624535629537_n

Foto: Danarki. Edit: Jellycide. Character: Triss Merigold Fra: The Witcher

Hvilket cosplay er du­ mest fornøyd med sel­v?
Oy haha, eh, det er skikkelig vanskelig da jeg er svært fornøyd med alle jeg har laget, men tror kanskje det, foreløpig er Triss Merigold fra The Witcher (du kan lese mer om det cosplayet her) , det har en del elementer som bar på utfordringer jeg likte veldig godt, men jeg har egentlig ikke ett favorittcosplay, alle er mine cosplay babies. Jeg legger så innmari mye av meg selv i cosplayene mine.

Foto: Starbit Cosplay. Character: Elsa. Fra: Frozen

Foto: Starbit Cosplay. Character: Elsa. Fra: Frozen

Over til noe annet – ­du har jo hatt et imp­onerende år, med NRK,­ med Witcher ogsåvide­re. Er det noe, eller­ noen, øyeblikk som h­ar vært spesielle for­ deg i år?
Hehe ja, altså jeg har hatt ett ganske utrolig år må jeg si. Jeg tror nok at mitt beste øyeblikk var da min største fandom ble virkelighet. Da Cd projekt Red gjorde meg til facemodel for Anna Henrietta, i The Witcher.  Ett annet øyeblikk var da jeg ble spurt om jeg ville ha cosplayet mitt av Lara Croft i 20 års jubileums boka til Tomb Raider. Og nettopp nå har det skjedd ennå en kul sak, son dere får vite mere om neste år, hehe.

Har du noen råd til n­ye cosplayere, eller ­folk som ikke har tur­t ennå?

Bare gjør det! Det er så ufattelig moro, og du møter så mange folk som har lik interesse som deg. Ikke vær redd, cosplay-miljøet i norge er fantastisk. Bare tenk på dine egne grenser.

 Vi gleder oss til å se hva hun finner på i 2017, men en ting er sikkert – hun kommer til å fortsette å inspirere! ~Boss

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

