CosplayNorway

Cosplay til folket!

Banzaicon 7

Legg igjen en kommentar

Admin Fredrik/Seretur har vært på con, og det er han som har alle bildene i denne conrapporten. God helg!

Fredag

Startet dagen med å pakke det siste og kjøre hele veien fra Trondheim til Larvik. Mitt første Banzaicon så var ganske spent på hvordan det kom til å bli. Hadde hørt mye bra om connet før, og nå med større lokale kunne det jo bare bli bedre. Kom dit ca en time før det åpnet, så jeg så meg litt rundt, skiftet til cosplay (MacGyver) og stilte meg i køen for å komme inn. Mens jeg sto der kom det andre jeg kjente som jeg hilse og sa hei til.

Klokka 17:00 åpnet det og etter en liten stund hadde jeg fått bånd til sovesal og con og en liten informasjonsbok. Møtte på flere jeg kjente, gikk rundt og så på stands og så meg rundt på connet. Senere dro jeg til hovedscene der det var en liten åpning/intro til Banzaicon og det nye lokalet.14907179_1189582457769233_6701279633953448118_n

Etter det hang jeg med både nye og gamle venner fram til jeg dro på foredraget til Mitternacht Cosplay og Rake Makes – Cosplay/SFX om Cosplay and Social Media. Fikk ikke med meg hele,  men var mye interessant. Etter det ble jeg med noen andre og så Charity Dance Auction på hovedscenen. De auksjonert bort cosplayere som man kunne danse med senere på kvelden. Pengene gikk til et godt formål. Var på Disney Singalong med noen andre før jeg bestemte meg for å ta kvelden og finne sovesalen.

Lørdag

Det første jeg gjorde på lørdag var å se åpningsshowet, før jeg så The CosCast sitt live talkshow. Det var et skikkelig gjennomført åpningsshow med mye underholdning. Talkshowet var også bra, hadde interessante gjester og morsomme utfordringer.
14947932_1189583324435813_2997407100853050508_n

Skiftet til Lich King og ble på cosplay catwalken og så på de andre i catwalken og del 1 av cosplaykonkurransen etter jeg hadde gått. Litt etter det var jeg ute og hadde Photoshoot med Conwant Cosplay Photography (gleder meg til å se bildene). Gikk rundt som Lich King en stund etter det og var flere som ville ta bilder og filme, enkelte lurte også på hvorfor jeg bare var i catwalken og ikke hadde meldt meg på en av de andre kategoriene. Skiftet til Link og gikk med det resten av dagen. Så finalen av cosplaykonkurransen og det var mange bra. Gratulerer til Elisabeth Erring som vant og ble sendt videre til NCC! 14907590_1189583191102493_1931808168216408571_n

Søndag

Gikk med min OC Jedi Assassin denne dagen. Dro for å se stylekonkurransen, men endte opp med å bli med siden man kunne melde seg på mens den foregikk. Etter det dro jeg på Stickweeds crafting og cosplay sitt foredrag om å lage cosplay i stål, noe jeg personlig syns er utrolig kult og har veldig lyst å lære selv.  14908318_1189586657768813_8097027794849103019_n14955956_1189586681102144_5331730859252974846_n

Senere så jeg skit-konkurransen og etter det Santatory og Timeforlemontea sitt foredrag om cosplay fra ide til resultat. Mye nyttig info og det er alltid spennende å se og høre om hvordan andre jobber med cosplay. Etter det var det ikke så mye som skjedde hang med venner, så avslutningsshowet og gikk rundt og sa hadet til folk.

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

