CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer oktober

Legg igjen en kommentar

genji-1-1-1

Først, basics:
Navn/kallenavn: Fredrik Just
Alder: 22
Bosted/er fra: Nittedal
Evt hjemmeside/kanal: JustCosplayAndProps

Alle foto: Conwant

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
-Gjennom deltakelse på The Gathering over mange år, der jeg først ble ordentlig introdusert for cosplay. Jeg har alltid vært glad i å skape ting, og å kle meg ut da jeg var mindre, så dette falt meg veldig naturlig.

Hva var ditt første cosplay?
-Mitt første og foreløpig eneste cosplay er Genji fra Overwatch. Jeg jobber også med oppfølgeren som er Nomad Genji (en variant av det originale «skinnet») genji-2-1

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
-Mange snakker om å kjenne seg igjen i karakteren, for meg er det kanskje enda viktigere å ha god kjennskap til den eller det man vil cosplaye.

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
-Dette blir jo et enkelt valg. For å utdype, så kommer det neste cosplayet til bli veldig mye bedre, inneholde flere teknikker, og fremstå mer detaljert/gjennomført! genji-3-1

Hvordan føltes det når cosplayet ditt ble vist på Kotaku? 
-Helt uvirkelig! Plutselig fikk mitt første cosplay enormt mye oppmerksomhet, og det var nærmest en eksplosjon på sosiale medier med nye følgere, kommentarer og likerklikk!

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?

-Det at man ikke liker å stå på en scene er ikke noe hinder for å drive med cosplay. Hvis du vil forbli litt «anonym» før du føler det helt komfortabel, lager du et cosplay der ansiktet ditt er skjult, og starter der! Følelsen man får når andre faktisk er levende opptatt av kostymet ditt og gir deg komplimenter eller vil ta bilder med deg, er helt fantastisk og burde prøves! GO FOR IT!

 

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

