CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer september

Legg igjen en kommentar

13233122_1424204580930266_4649352196633367012_n

Karakter: Bethany Hawke. Fra: Dragon age. Foto: BananaWolfReportingBack.

Navn/kallenavn: Inger Victoria Dobey / Ivy
Alder: 24
Bosted/er fra: Lillesand aka Sørlandet
Evt hjemmeside/kanal: MsIHADRA (Youtube) Ihadra Cosplay (facebok)

12744016_554290948068687_2371335606118262848_n

Karakter: Monk. Fra: Diablo 3. Foto: BananaWolfReportingBack

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
-Det var på den tiden eg var veldig interessert i anime og manga, og eg og en gruppe venner fant ut at det var noe som het et ‘con’ og man kunne møte folk med like interesser på. Vi visste veldig lite, men en ting var at folk kledde seg ut på disse arrangementene. Det så så gøy og interessant ut så dette fant eg ut at eg ville prøve meg på.Var ikke før på dagen på Desucon at eg fant ut at det het cosplay. Eg visste bare at folk fant karakterer de likte og kledde seg ut som dem. Eg var den eneste av vennegruppa som gikk rundt i cosplay, men eg har aldri angret. Etter hvert når eg kom mer ut i det var det en fantastisk plass å få slippe løs min kreativitet og å bruke hendene mine til å lage ting, noe som eg alltid har likt å gjøre.

ihadra_cosplays_kyoya_ootori_by_ihadra

Karakter: Kyoya Ootori Fra: Ouran High School Host Club Foto: priv.

Hva var ditt første cosplay?
-Kyoya Ootori fra Ouran High School Host Club på Desucon i 2009. Planlegger å gjøre ham igjen engang.

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
-At eg liker karakteren, estetisk / personlighet eller begge, og om eg ser at eg klarer eller er flink nok til å få han/hun like kul/søt/badass/kjekk irl. Personlig også et veldig pluss om eg kan se om eg ligner på karakteren. Ikke 100% viktig, men personlig ekstra gøy!

13041387_1050448958377890_1611716150718066979_o

Karakter: Anders Fra: Dragon age 2 Foto: Katrix Media site

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
-Må vel si Anders fra Dragon Age 2. Han er mitt eldste cosplay som eg har brukt mest. Karakteren og spillserien er mitt skjøre hjerte nært og han er så behagelig å ha på seg. Er så stolt av at eg klarer å være like kjekk som ham med alt på meg,hihi.

14047225_632604720237309_5434934586271287887_o (1)

Karakter: Malon Fra: Zelda Foto: BananaWolfReportingBack

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
-Kast deg uti det! Ser du en karakter og tenker: «han/hun var kul!» Så prøv det ut! Alle har lov til å prøve hva du vil uansett om du er ny/veteran/alle andre har gjort det før deg. Et sted må du begynne og du lærer alltids hvor enn du går<3 Ikke vær redd for å søke opp tutorials eller snakke med noen som allerede har gjort det cosplayet du har tenkt på. Personlig har eg aldri lært så mye av å se hvordan andre har gjort det enn noe annet sted. (Eg elsker ihvertfall     å få spørsmål og prøver å hjelpe om eg kan.) Ser du en kul karakter sjekk skapet ditt og se hvor det bærer deg!

 

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

