CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer august

Legg igjen en kommentar

Det er august, og det er  PixelAngelCosplay / Mai-chan som er månedens cosplayer.

IMG_1474
Navn/kallenavn: Julie Mai Wiseth / Mai – Chan
Alder: 19
Bosted/er fra: Stjørdal
Evt hjemmeside/kanal: https://www.facebook.com/maichanpa/

Foto: Privat

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Har alltid likt å kle meg ut når jeg var mindre, min rollemodell var Lara Croft. Starta et prosjekt når jeg var 14, men visste ikke om cosplay da. Senere fikk jeg høre om Torucon (2014) og jeg ville virkelig dra dit. Så cosplayet jeg Jinx som jeg hadde laga. Etter det har jeg bare hatt lyst til å lag mer utfordrende kostymer. Så etter Jinx gikk jeg rett på Redeemed Riven etter tonnevis med research på hvordan jeg skal gjøre forskjellige saker og ting. Så jeg vil si det at etter min første Torucon-tur har alt bare «snowballa» seg til noe større.
Hva var ditt første cosplay?
Mitt første cosplay var Jinx fra League of Legends. Da laget jeg alle propsene mine med søppel og sitteunderlag. Pistolen var en regnmåler og en pinnebit med en del søppel rundt. Jeg hadde verken limpistol eller EVA foam for det hadde jeg ikke hørt om. Så en del var satt sammen av trelim som tørket over natta. Så limte jeg på en ting om gangen. Resten var bare ting fra eBay med litt modifisering. Når jeg ser tilbake på det nå, synes jeg det er litt gøy å se hvor mye mer jeg vet nå enn før.
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
Liker en utfordring. Noe som jeg må tenke litt på for å få til og noe som har KJEMPE mye armour eller kule props. Da blir jeg kjempegira og motivert til å jobbe hardt med det. Syns det er kjempegøy å se at jeg klarer noe som er litt vanskelig. Og jeg syns at alle cosplayene jeg velger skal ha en «WOW-factor». Min «wow-faktor på Riven er det at sverdet mitt lyser opp, mens på min Nova er det kamerablitsen i geværet.

12593579_1688978574701702_6573837197562557680_o

Foto: Rojano Foto

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Akkurat nå må det være min Nova fra Heroes of the Storm. For meg var det et stort skritt fordi jeg syns at sying er litt vanskelig og skummelt. Så det å sy min første bodysuit som «akkurat» passer var jeg ganske stolt av.
Jeg har vunnet min høyeste pris med det cosplayet, andre plass, som gjør meg litt ekstra stolt. Føler nå at jeg har kommet over min sy-frykt etter den bodysuiten.

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
For det første, ha det gøy. Gjør det du vil og det du brenner for. Ikke bry deg om andre og bare ha det gøy. Man må nesten bare hoppe ut i det, men det er verdt det, selv om man kan være litt redd og nervøs i starten. Jeg var kjempe redd for at folk skulle se rart på meg. Men det var ingen som gjorde det, vi alle hadde samme interesser og det var kjempe moro!

11951456_451641281627555_2835401859551695072_o

Foto: Katrix media

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

