CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer juni

Legg igjen en kommentar

Foto: Katrix

Foto: Katrix

Først, basics:
Navn/kallenavn: Caroline/Carris
Alder: 23
Bosted/er fra: Oppegård/Nannestad
Evt hjemmeside/kanal: facebook.com/carriscosplay, Instagram: rosacarris
 
 
Hvordan ble du først interessert i cosplay?
-Jeg ble interessert i cosplay gjennom min kjærlighet for gaming og dataspill. Etter et foredrag av Martine Tufte på The Gathering i 2013 ble jeg solgt og laget min første halv-hjemmelagde cosplay til Desucon 9.
 
Hva var ditt første cosplay?

-Mitt første cosplay var Reverse Annie fra League of Legends. 

Foto: Amund Bjørnstad. Chara: Reverse Annie. Fra: League of Legends

Foto: Amund Bjørnstad. Chara: Reverse Annie. Fra: League of Legends

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?

-Det er to ting. Det første er tilknytning til karakteren, hvor godt jeg liker personligheten osv. Og det er andre er design. Er det interessant? Er det utfordrende nok? Er det kult? Jeg skal jo tross alt sitte en god del timer med dette!

 
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
-Jeg tror det må være mitt nyeste cosplay Project: Leona fra League of Legends. Det gikk overraskende bra selv om jeg rushet det litt på slutten og jeg kan til og med sitte i det! Jeg har fortsatt noen småting jeg har lyst til å fikse på, men blir sjeldent 100% fornøyd med noe.
Katrix

Foto: Katrix. Character: Leona. Fra: League of Legends.

 
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Bare kast deg ut i det. Folk på con pleier å være veldig hyggelige! Det beste er selvfølgelig å få med deg noen venner du kan cosplaye sammen med/jobbe med kostymet sammen med, det trenger ikke være fra samme serie, men da kan dere motivere og pushe hverandre!
 
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

