CosplayNorway

Cosplay til folket!

Kjære norske cosplayere

Legg igjen en kommentar

I kjølvannet av det kritiske innlegget har det kommet mange kommentarer og en helt enorm respons. Det var ikke det jeg trodde kom til å skje da vi lot innlegget skli gjennom med anonym forfatter og uten redigering. Vi pleier vanligvis ikke å poste noe uten forfatter, men i dette tilfellet gjorde vi et unntak.

Meningen var å få frem hvordan cosplaymiljøet kan føles for en som er fersk, og som ikke har så mye erfaring med conventions, konkurranser og cosplay. For meg var dette noe en person tenkte og følte i et miljø som personen ikke har kommet helt inn i. Det var aldri intensjonen min (vår) å gi inntrykk av at det er slik cosplaymiljøet ER, men slik det KAN bli oppfattet.

Responsen har vært helt overveldende, og i mange tilfeller unødvendig og ekkel. Det har vært mange kommentarer om dommere, dømming og kjente cosplayere. Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært bekymret for at urettferdig dømming og elitisme skulle bli et problem i miljøet. Det har det ikke blitt slik jeg ser det, og det er jeg kjempe glad for. Selv om jeg har opplevd at noen kjente cosplayere har vært avvisende, har jeg møtt så utrolig mange fantastiske mennesker som bagatelliserte møtet med en sliten, trøtt, sulten eller bare avvisende cosplayer. Når det gjelder konkurranser, kan jeg bare gjengi ting folk har sagt til meg siden jeg ikke konkurrerer selv. Og det har kun vært positiv respons, ingen av dem jeg kjenner har fortalt meg at de føler seg urettferdig behandlet.

Jeg syns det har vært vondt og utrolig trist å lese tilbakemeldingene enkelte har fått på sine kommentarer. Jeg er også veldig lei for at jeg har vært en av årsakene til at dette har skjedd. Noen syns kanskje jeg er litt feig nå, men jeg skygger banen og tar en lengre pause fra Cosplay Norway.

Takk til alle de fantastiske menneskene jeg har blitt kjent med, og fått muligheten til å bli kjent med gjennom Cosplay Norway. Takk for nå.

Forfatter: xkake

Photographer, cosplayer and student. Lover of dark chocolate, coffe, books, movies and music. Passion for sweet, cute and shiny objects.

Legg gjerne igjen en kommentar

