CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer februar

Legg igjen en kommentar

Fotograf: Danarki. Character: Leetah. Franchise: Elfquest.

Fotograf: Danarki. Character: Leetah. Franchise: Elfquest.

Vi valgte Kaizula rett og slett på grunn av de fantastiske ElfQuest (Alvefolket) cosplayene, som jeg (Boss) falt helt for.

Navn/kallenavn: Kaizula Cosplay
Alder: 21
Bosted/er fra: Malvik 
Evt hjemmeside/kanal: Kaizula Cosplay – Facebook 
Fotografer; Danarki, Herman Koch, Torygan
 
Hvordan ble du først interessert i cosplay?

Jeg har lest comics og manga og sett anime siden jeg var liten, og ble først introdusert for cosplay når jeg søkte opp seriene og karakterene. Jeg forsto ikke den gang at det var cosplay, men det er ingen tvil om at det fascinerte meg. I 2009 dro jeg på mitt første con.  Året etter lagde jeg mitt første cosplay, og har siden den gang vært bitt av basillen.

11150732_467244633429191_7942045866275478142_n

Fotograf: Danarki. Character: Aqua Franchise: Kingdom Hearts

 
Hva var ditt første cosplay?

Mitt første cosplay var Misa Amane fra Death Note. Jeg føler meg veldig fristet av karakterer som har en crazy personlighet, som f.eks Azula.

image1

Fotograf: -. Character: Misa Amane. Franchise: Death note.

 
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay? 

Det er flere punkter som spiller inn  når jeg skal velge en karakter å cosplaye, det viktigste er at jeg har et forhold til karakteren, at jeg finer karakteren interessant eller kan relatere til den. Det er også veldig viktig for meg at jeg liker designet til karakteren og kan føle meg vel i det.  

11188442_467244760095845_9152921228317389038_n

Fotograf: Danarki. Character: Joyleaf. Franchise: Elfquest.


Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?

 Det må være Azula. Det er ikke et spesielt komplisert kostyme og er et av de første jeg lagde. Azula er en karakter jeg har elsket helt siden jeg var liten og så på Avatar the last airbender.  Hun har også igjennom årene fått noen oppdateringer. Grunnen til at jeg kaller meg kaizula er pga min store kjærlighet til Azula, så jeg blandet Kai og Azula. Jeg føler meg veldig tiltrukket av karakterer som har en crazy personlighet, slik som f.eks Azula.

11008643_467243323429322_1569347456717275190_n

Fotograf: Herman Koch. Character: Azula. Franchise: Avatar: the last airbender

Jeg er også veldig fornøyd med Elfquest cosplayene mine. Elfquest har vært min favoritt comic og fandom siden jeg var liten og mamma kjøpte den første comic boken til meg. Det føles også godt å gå rundt i dem, fordi det kommer fans løpende bort til meg og nesten ikke har ord for hvor glade de er for å se noen som cosplayer fra Elfuest.

10407891_476300682523586_5673842929439196639_n

Fotograf: Torygan Character: Joyleaf Franchise: Elfquest

Fotograf: Torygan. Character: Moonshade. Franchise: ElfQuest

Fotograf: Torygan. Character: Moonshade. Franchise: ElfQuest

 
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?

Dra på con, og møte nye folk som har samme interesser som deg. Det er en måte du kan få inspirasjon til å starte. Dessuten er det veldig viktig å velge et kostyme som ikke er veldig vanskelig og komplisert. Slik at du ikke mister motet etter første gang. Det er viktig med mestringsfølelse.

11855674_515992035221117_6943843271760397060_n

Fotograf: Torygan. Character: Ursula. Franchise: Den lille havfruen.

 
 Takk til Outland som sponser oss med en oppmerksomhet til månedens cosplayer, til fotografene som lar oss låne bildene, og ikke minst til dere som foreslår. Fortsett å foreslå – er det noen som har et cosplay du vil vite mer om, eller noen du synes vi har oversett – send oss en melding!

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

