CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke …25??

Legg igjen en kommentar

Heisann, alle. Jeg skreiv i går at det ville vært lurt å følge med på bloggen også etter julaften, og nå skal dere få vite hvorfor. Hver dag frem til nyttårsaften poster vi noe, ikke bare cosplayere, men litt diverse. Følg med!_DSC0078

Cosplayer: Mia Maki
Character: Slay Belle Katarina
Franchise: League of Legends
Foto: Yoshplay, og egne progressbilder.
_DSC0055

Jeg valgte Slay Belle Katarina fordi jeg ønsket å skape julestemning.

Det tok virkelig ikke lange tiden å finne ut hvordan jeg skulle sette det sammen og ting gikk litt fort i svingene.
Noen ganger er man bare for ivrig i det man holder på med til å ta bilder. Kostymet var ferdig på 3 uker! Alt er håndsydd helt ned til belte og wig. _DSC0230
Først var det å sy kjolen, noe som tok ca en halv dag. Jeg endte opp med å sy inn en bh og beholde låsemekanismen i ryggen samt sy inn en glidelås. Når det kommer til alle de sorte detaljene så var det umulig på finne skråbånd i skinn så jeg endte opp med å måtte lage de selv. Heldigvis så var det ha lett å bare stryke dem fast på kjolen etterpå.DSC_2321 DSC_2301 DSC_2320  DSC_2336DSC_2337DSC_2328

Så måtte jeg lage beltet…! Da tok jeg en yogamatte og strøk den helt flat og jevn før jeg festet falsk skinn på utsiden ved å stryke den forsiktig med bakepapir og limbånd.  DSC_2335 DSC_2339DSC_2340
Gevirene er satt sammen av to lange skruer i en hårbøyle for så å surre det i ståltråd.Primet med sparkel og lim før de ble malt. DSC_2344 DSC_2345 DSC_2347 DSC_2338
Så har vi wig. Der var jeg nødt til å demontere to wigs for å få riktig ombre i håret. Det tok to dager å sy alt inn på et nytt nett. DSC_2432 DSC_2433 DSC_2434 DSC_2435
Knivene er ikke 100 % ferdige enda,men det jeg har gjort hittil er å kutte ut formen i mosegummi og spikke mønstreret. DSC_2467
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

