CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke 21

Legg igjen en kommentar

Navn: Orion Works/ Djerv Design
Foto: Katrix Media Site, Rojano Photo, Heresetai, og egne.

Tenkte jeg kunne kjøre en liten twist på denne julekalender-greia da. Alle som har kommet før meg i kalenderen har liksom de villeste kostymene, og utrolig flotte bilder “to boot”. Det beste kostymegreiene jeg kan stille med for å engang prøve å matche dem er dette.
Så derfor til poenget: Dette er en julekalenderluke om props, rekvisitta, og alt det andre som OGSÅ er viktig for et ålreit kostyme.
1450756_10153443576775220_2137894135_n

Jeg er Aslak, og jeg har et usunt forhold til rekvisitta.

Jeg er en propoholiker.

Duke MK.44

Når Bungie først slapp noen concept-bilder fra sitt nyeste AAA-spill klarte ikke min indre propoholiker å holde seg. Noe måtte lages, og det måtte være en enorm revolver.

Selv går jeg ganske lite i kostymer, og liker stort sett bare å lage tingene og ha de på hylla.
Heldigvis for meg, kjente jeg Karin (Karin Olava Effects) som tilfeldigvis var like gira som meg på Destiny.
Eller kanskje hun ikke var det, og jeg tvang hun. Tomato Tamato. Hun endte i allefall med å bruke den med sitt fantastiske Hunter kostyme.

Jeg hadde nettopp kjøpt min aller første 3D printer, og hadde ikke peiling hva jeg dreiv med, så hvorfor ikke prøve på det vanskeligste jeg noensinne hadde bygget, med en gang?

10452968_758595940858096_3171950698582460465_o
Jeg modellerte revolveren i SolidWorks, et 3D CAD program hovedsaklig brukt til produkt-utvikling.

Ofte når jeg snakker om 3D printing får jeg tilbakemelding om at det er juks, eller at det er så enkelt og at man bare trykker på en knapp, så kommer det ut. Kunne skrevet side opp og ned om hvordan og hvorfor dette er feil, men nøyer meg med å si at denne tok drøye 40 timer å modellere, 50 timer å printe, 20 timer å pusse, samt noen timer på toppen for maling og generell grubling. 1293045_607826499268375_483998176_o

JC Fandomilly - Bildecred Katrix Mediasite

Foto: Katrix Mediasite. Cosplayer: JC – Fandomily. Character: Queen of the reef. Franchise: Destiny.

Også andre enn Karin har nytt godt av propaholisismen min. Her i godt selskap av JC i fra Fandomilly Cosplay i hennes fantastiske Queen of the Reef kostyme.

Destiny Fusion Rifle
Såklart, når jeg først var bitt av Destiny-basillen, var den ikke lett å bli kvitt. Så da var det bare å gi etter, å lage enda mer fra det da. Nestemann ut er et “litt” større prosjekt, nemlig en Fusion Rifle. Varm i trøya på 3D printinga som jeg nå var, tenkte jeg dette ville være enkelt. Så feil kan man ta. Alt som kunne vri og vrenge seg gjorde såklart det, så den ferdige rifla i dag består av 40% sparkel, 30% lim, 25% 3D print, og 5% blod.10665958_776833465701010_7511584234915509022_n

Karin Olava Effects - Bildecred Rojano Photo

Foto: Rojano photo. Cosplayer: Karin Olava effects. Character: Hunter. Franchise: Destiny.

Originalt var det planlagt å ha en avansert lysrigg langs løpet og rundt om. Fordi jeg ikke liker å ha det lett, er delene er konstruert ferdig for lys, avtrekkeren fungerer, det er plass til både lys, lyd og batteri strategisk rundt om, men livet kom i veien.
10622903_775517379165952_753375193877091838_n

Karin måtte så klart også her gjennomgå og slepe rundt på våpensamlingen min.
Takk til både Karin Olava Effects og Rojano Photo.

Andre Prosjekt
 290326_543820705668955_1140358177_o

Jeg har haugevis av prosjekter og modeller liggende rundt om. Jeg tar innimellom på meg commissions fra folk, samt jeg klarer sjeldent å holde meg selv med mindre enn ti prosjekt samtidig, så her er et select utvalg av diverse prosjekter jeg har drevet å rota med de siste årene.
Foruten falske fremtidsvåpen, er jeg også over snittet glad i hjelmer.

Boba Fett er jo den kuleste karakteren noensinne, så naturlig nok må jeg ha en hjelm (og resten av kostymen). 1511093_696382203746137_851825628_n
Mer “hjelmete” enn Iron Man får du vel neppe, så naturligvis er jeg i ferd med å lage en.

Jeg har laget et utvalg Mass Effect-relaterte våpen. Carnifexen fra Mass Effect er en storfavoritt. Takk til Karin Olava Effects for posering og Heresetai Cosplay for bilde

Karin Olava Effects - Bildecred Heresetai

Foto: Heresetai. Cosplayer: Karin Olava effects. Character: Tela Vasir. Franchise: Destiny.

Det var egentlig litt av alt og ingenting fra meg. Jeg har alltid minst ti prosjekter på en gang, så det er alltid mer å vise, men dette var et sånn ok representativt utvalg av “Ting Aslak har i skuffen/hylla/bokser på loftet”

God jul og godt nytt cosplayår!

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

