CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke 17

Legg igjen en kommentar

cass1
Cosplayer: Batbunny
Character: Cassandra Pentaghast
Franchise: Dragon Age (Inquisition)
Foto: Starbit, Zeropuntosedici, Shades on productions, egne progressbilder.  cass2

Jeg bestemte meg nesten for å cosplaye Cassandra før jeg hadde spilt spillet, og sekundet jeg møtte henne i Dragon Age Inquisition var det helt klart at det måtte skje. Det flere ting jeg har lyst til å gjøre om på og fikse på men jeg er veldig fornøyd med hvordan sluttresultatet ble. Jeg har et veldig lite budsjett når det kommer til cosplay så jeg gjør det beste ut av det jeg har. Jeg har ikke sydd alle deler selv, men modifisert mye jeg allerede hadde.

Buksene til Cassandra var et par bukser med hull jeg hadde liggende, det samme gjelder skjorta. Jeg kjøpte farge fra Panduro, og farget begge sammen med stoffet jeg skulle bruke som belte. På buksene sydde jeg sømmer som skulle imitere at buksa var sydd av mange lapper. Jeg gjorde det samme med skjorta. Der stivet jeg også opp kanten med craft foam jeg hadde liggende fra et tidligere prosjekt. Jeg sydde også på remser med sort bånd med metallringer. Den røde skjorta inni var opprinnelig en jakke. På stoff beltet limte jeg paljetter. cassprogres

Det hvite skjørt-lignende delen er festet til den røde skorta så den sulle være lett å ta av og på. Og for å få det røde mønsteret nederst brukte jeg akrylmaling og stemplet det på med et hjemmelaget potetstempel. Beltene på kostymet kjøpte jeg billig på nettet og festet sammen med tau og malte tekstur med akrylmaling. Jeg lagde øyet på belte av fimo leire og malte det med akrylmaling også.cassprogress2

Det jeg brukte mest tid på var rustningen. Jeg har aldri laget en chest plate før, og en dag kunne jeg tenke med å lage den på nytt i worbla. Jeg brukte et gammelt liggeunderlag og craft foam denne gngen. Jeg kuttet ut delene sånn at de passet på sy dukka mi og varmet dem opp sånn at det fikk en bedre passform. Så limte jeg på mønsteret og herdet hele rustningen med tre-lim, mange mange ganger. Aller sist malte jeg rustningen så den skulle ligne metall og skitnet den til og la til battle damage. Jeg gjorde det samme med klærne, men da med te og kaffe, og uttynnet akrylmaling for blod. Jeg fikk også prøve ut rigid collodion til arr sminke for første gang som var veldig gøy!cass3

Dette er helt klart et av favoritt kostymene mine, og jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått til med de materialene jeg hadde hjemme og uten å måtte betale alt for mye. Jeg gleder meg til jeg skal bruke det igjen sammen med alle de andre i den fantastiske Dragon Age gruppen vår cass5 cass6 

 cass4
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

