CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke 16

Legg igjen en kommentar

12325613_10153168224380718_1352650266_o
Cosplayer: Kim’s cosplays
Character: Captain Jack Sparrow
Franchise: Pirates of the Caribbean
Foto: Beatrice Tecu,Kake Costumes, Nils Katla,Stavanger Aftenblad.

Hvor skal man begynne.. Startet med å sette sammen dette kostymet for en Halloween-anledning tilbake i 2003. Var bare ment for gøy, men ble nærmest en livsstil. Kostymet  i dag har gått gjennom flere prosesser enn jeg kan huske, en mengde parykker og sminke. Det eneste som er med fra første utkast i dag er flintlåspistolen. Men ja, kostymet er delvis hjemmelaget, noen ting har jeg fått tak i gjennom en Jack Sparrow-klubb jeg er med i, der folk har mulighet for å få fatt i replica-greier fra filmene. Parykken er satt sammen av en syntetisk parykk som base med ekte menneskehår rundt omkring, bla. halen og luggen. Rastaflettene er laget av Merinoull. Jeg har planer om å oppdatere snart med ekte fletter. Kostymet er stadig i utvikling, jeg svinger litt fram og tilbake på de forskjellige versjonene av Jack ettersom han har noe nytt i hver film. 12315281_10153165766760718_422200087_oMed så mange oppdateringer er det bare å glemme å gjette på antall arbeidstimer.

Så jeg har dobbelt sett med forskjellige bukser og vester, pluss div. ringer. Teknikkene er røffe og sømmene er litt løse her og der for å få det til å se slitt ut, jeg har også brukt diverse «weathering» teknikker. Dry brushing,tilskitning og gul te for skjorta og skjerfet. Ellers studerer jeg ofte hvordan Johnny spiller ham og hvordan han prater for å være mest mulig «in-character». Sminken er også viktig, jeg farger mitt eget skjegg med øyenskygge og div. eyeliner farger. Jeg bruker også farge linser siden mine egne øyne er grønne. Kostymet (med meg i det) er ganske omreist, slik som Sparrow selv. Fra Norge til England, til Spania og Romania, til den fjerne Østen i Japan. Nå er kostymet lagt på hylla til neste år, nye planer for det er jeg allerede i gang med siden neste film(er) nå er i produksjon. 12314060_10153165765675718_151332859851779759_n (1)

 

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

