CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke 4

Legg igjen en kommentar

hawke111800515_1010448232300302_6001795744649974305_n
Cosplayer: Fuzzy Teddy Inn
Character: Hawke
Franchise: Dragon Age
Foto: Ookami Cosplay photography, Rojano Photo, og egne progressbilder.

Hawke er en karakter jeg ønsket å cosplaye ganske lenge, til tross for hvor mye negativt som har blitt sagt om Dragon Age 2, så syns jeg spillet er ganske fantastisk og mage-Hawke er spesiell. I starten av spillet mister du en av dine 2 yngre søsken, hvis du velger å være rogue eller fighter, så ender du opp med å være igjen med søsteren din som er en sprudlende glad person som ser opp til deg. Derimot hvis du velger å være mage, så ender du opp med broren din som ikke er like sprudlende, han er sjalu på Hawke, og ønsker å overgå ham. Det er noe tragisk med forholdet spesielt senere når alt Hawke har igjen av familie er en udugelig onkel, og en bror som nårsomhelst kan forråde deg til «the Templars».
hawkewall

Selve kostymet betydde også en del for meg, spesielt siden det er en kombinasjon av så mange teknikker. Det er vanlig søm, det er armor, det er lær, det er props, kostymet har alt.

Det første jeg begynte på var ringbrynjen. Jeg så at mange gikk kun for ermene, derfor bestemte jeg meg for å lage hele, inkludert ringene, alle 8000 av dem. til sammen tok det nesten et år før jeg var ferdig, mye på grunn av at huden på fingrene måtte gro mellom hver gang jeg jobbet med den. CIMG061612297994_10153003255205834_462204971_o

Søm-elementene var mye lettere, etter noen år med cosplay så begynner ting å falle på plass, så buksa og frakken gikk ganske fort å sy.

CIMG1706

Også var det lærarbeidet da… åh det var gøy! Ikke noe tull her, neida, ALT skulle lages i ekte lær, alt bak rustningen skulle være funksjonelt. Beltet skulle fungere som et faktisk belte (til tross for at spill-belter nesten ALDRI ville fungert). Læret var et ganske tynt høykvalitetslær, som kosta skjorta og litt til, veldig glad i gjengen på Skinnlåven som ga meg en fin rabatt på det. Lær har jeg jobbet en del med før, så det var ikke så mye nytt, men det var allikevel MYE, spesielt siden jeg fikk denne morsomme ideen om at jeg skulle ha med ALLE sømmene, selv de som ikke var synlige under rustningen. I tillegg så støpte jeg ringene på beltet i tinn for å få dem akkurat slik jeg ønsket. CIMG1817

Staven er laget med en base i gardinstang, dekket med gipsbånd og leire. Selve sverdet er lagd i kryssfiner. Ganske enkel prosess egentlig, men det var gøy å lage den 3delt for lettere transport.

Rustningen var også veldig gøy å lage, siden det var min første. Jeg brukte et plastmateriale som kalles «skummet PVC» ganske billig, og med helt glatte flater, så de trenger ikke like mye jobb som med worbla. Den er også termoplastisk, men det var ikke spesielt nødvendig da rustningen hovedsakelig består av rette flater. Så det ble med å leke puslespill,som på bildet under.
CIMG1807

Så jeg vant med dette på Torucon 2014, og bestemte meg da for at jeg ikke ville lage noe nytt til NCC, i stedet brukte jeg kostymet flere ganger, 3 cons til + 2-3 photoshoots, og tro meg, jeg var IKKE forsiktig med hvordan jeg brukte kostymet. Det overlevde fantastisk bra. Føttene fikk litt juling, og først helt til slutt begynte andre deler å løsne. Så for NCC lagde jeg nesten hele shaiten på nytt. Ny rustning og ny frakk, denne gangen forsterket jeg rustningen med glassfiber, og gjett om det funka, den tåler faktisk juling, jeg gikk, løp, dansa, alt mulig i full rustning under NCC, og knapt nok en skramme. Dette gjelder RUSTNINGEN, og ikke staven… må den hvile i fred…

Jeg vil også legge til en liten «cameo» som jeg la inn i kostymet, jeg har nemlig en greie med at jeg må legge minst 1 liten personlig detalj i kostymene mine, det er for å komme mer in-character, for da er det ikke lenger bare et kostyme, men det er MITT kostyme.CIMG1821
De to store ringene på beltet har ingen synlige detaljer i spillet, og det var egentlig litt kjedelig, så jeg plukket opp litt inspirasjon av noen andre som hadde lagd det, og lå til litt ekstra pynt. Rundt ringen er det runer, som oversatt sier «fight for your values and friends» det er en liten tribute til musikeren Miracle of Sound, av sangen: Age of The Dragon, en tribute-sang til spillet.

 

11825952_1010448198966972_6187710586111239831_n

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

