CosplayNorway

Cosplay til folket!

Luke 1

2 kommentarer

21409966575_d735e580e5_o
Vi begynner adventskalenderen med en av mine personlige favoritter. Jeg tillater meg å fangirle aldeles uhemmet, rett og slett fordi hun er et ….beast. *ba-dum-tsch*

Cosplayer: Ingridbeast
Character: Kili
Franchise: The Hobbit
Foto: Heresetai og egne.
FB_IMG_1447629301541
Kan du fortelle litt om prosessen fra du valgte cosplayet til det var ferdig?

Kili har vært en langvarig prosess som har gått over tre år. I utgangspunktet begynte jeg med en intensjon om å lage et cosplay til mannen min, men så skulle jeg dra på HobbitCon 2 og bestemte meg for å bruke det selv. På det tidspunktet var det langt fra ferdig, men det var utrolig moro å cosplaye ham, så det ble til at jeg fortsatte. (Mannen min har ikke fått bruke det siden.) I 2014 opplevde vi en husbrann der jeg mistet de aller fleste cosplayene mine og en stund så det mørkt ut for Kili også, men heldigvis overlevde kostymet, så det har bokstavelig talt gått igjennom ild for meg. Da vi hadde kommet oss på beina etter brannen, plukket jeg opp arbeidet igjen og gjorde ferdig frakken til Desucon Fantasy 2015, og til Torucon samme år lagde jeg ny bue, sverd, kniv og pil- og buekogger/sverdslire. Jeg sier stadig til meg selv at jeg skal få laget nye boots også,så jeg tror ikke egentlig jeg noensinne blir helt ferdig. 😉20938917051_f93e956db4_o

Hvor mange timer (Ca) tok det?
Cosplanner’n sier 334 timer, men jeg er stygt redd for at det er langt mer ettersom jeg har en lei tendens til å undervurdere hvor lang tid jeg bruker på ting. Ville ikke bli overrasket om det var nærmere 400… FB_IMG_1447629278461

Var det noe du måtte gjøre ting på nytt fordi det ikke ble helt riktig/ikke virket?
Absolutt! Det første jeg måtte gjøre om igjen var tunikaen. Jeg prøvde først å lade den i noe billig bomull, men teksturen og helhetsinntrykket ble helt, helt feil. Til slutt fant jeg noe grov lin i riktig farge. Jeg gjorde mange forsøk på å finne riktige materialer til jakka og kjøpte på et tidspunkt to skinnfrakker fra en bruktbutikk og en diger bunt med semsket skinn som jeg aldri endte opp med å bruke til den (men jeg fikk brukt det til andre deler av kostymet og andre cosplay). Jeg endte opp med å bruke ei grell skinnbukse fra Fretex til jakka. Frakken ble utsatt såpass lenge fordi jeg ikke klarte å få tak i materialer som så bra ut. Så snublet jeg ved tilfeldighet over noe imitert skinn i en tekstilsjappe i England, og da gikk det endelig! I tillegg har jeg laget buksa to ganger, ettersom den første egentlig var litt for kort for meg.
https%3A%2F%2F36.media.tumblr.com%2F49b07fcf6d51ee3559ee2087537aec29%2Ftumblr_nxjl4cJTS91siylhmo1_1280

Har du brukt noen teknikker du ikke hadde brukt før, eller noe nytt du måtte lære pga dette cosplayet?
Helt klart! Jeg har aldri jobbet så mye med skinn og lær som jeg har med dette kostymet, og jeg har lært utrolig mye bare ved å prøve og feile og blø. Jeg har også jobbet med både polymerleire på en litt anne måte enn jeg har gjort før og fått prøve meg på worbla. Har også forsøkt meg litt på å lage ører, men det ble ikke helt bra, så da måtte jeg ty til latexører. Har også lært mye om karaktersminke og parykkstyling. Desuten fikk jeg prøvd meg på gravering av sten da jeg skulle lage runestenen hans.

 20743579048_901da794c1_o
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

2 thoughts on “Luke 1

  1. Met this great cosplayer and have to admit that yea…she makes my inner hobbit go «WHEEEE»
    This cosplayer has a great eye for details and when Kili walks in to the room nobody is left with a sour face.

    Likt av 1 person

Legg gjerne igjen en kommentar

