CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer oktober Pirate King Cosplay

Legg igjen en kommentar

12167225_1659316267687505_152369314_n11080798_10202736454772569_6552471389559172454_o
Alle bilder tatt og redigert av Lars K. Bakke

Navn/kallenavn: Simen Thoresen / Pirate King Cosplay
Alder: 21
Bosted/er fra: Nittedal, Akershus
Evt hjemmeside/kanal: Pirate King Cosplay
Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Det hele begynte med at jeg ble dratt med på noe som heter Desucon av en venninne. Etter én event ble jeg bombesikker på at jeg hadde funnet et miljø som passet meg. Jeg begynte å lese meg litt opp om cosplay, se videoer på youtube og slikt. Selv driver jeg med teater, så veien til kostymelaging var kort. 12167722_1659316301020835_1963776028_n
Hva var ditt første cosplay?
Mitt aller første «cosplay» var en veldig dårlig versjon av Michael Jackson. Tror dette var sommeren 2010 hvor jeg var på mitt første con. Og nå, fem år senere holder jeg meg vist fortsatt til bleke skikkelser med sans for glitter og lange sorte krøller.
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
At det er noe som betyr noe for meg. Og at jeg kan faktisk spille den rollen jeg cosplayer som. Det er viktig for meg at jeg kan klare å leve meg litt inn i det, når man først har en hel dag til å være denne karakteren.
10688434_10202736444612315_6149041130942159765_o
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Det må være det aller nyeste Kaptein Sabeltann cosplayet. Jeg hadde aldri klart å få det til uten hjelpen jeg har fått ifra en god venn av meg. Han har gjort all dritt-jobben med å spore opp gullbånd og slikt for meg, så jeg skylder han en utrolig stor takk.
Hvorfor akkurat Kaptein Sabeltann? 
Fordi denne mystiske skikkelsen som har vært en landeplage i over 25 år har en spesiell plass i hjertet mitt. Helt siden 1995 har jeg vært fascinert over denne mørke sjørøverkapteinen. Det er først i nyere tid at jeg har begynt å forske mer på nøyaktig hvem han er og hva hans motiver er. Det er langt mer bak Kaptein Sabeltann enn gulljakt, det er også et valg om å skille seg ut fra alle andre sjørøverkapteiner, ha troen på seg selv og våge å være noe stort. Jeg tror at bak den hvite sminken er det en mann som har opplevd nok psykisk smerte til å ville ta stor avstand til vennskap og kjærlighet. Kapteinen er et uendelig mysterium som jeg aldri vil gi slipp på.
Hvor lang tid har du brukt på å fullføre Kaptein Sabeltann-cosplayet?
Vi brukte cirka fem måneder fra start til slutt. Største helvetet var å få alt til å stemme med når vi kunne møtes for å sette alt sammen. 
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Ha tro på dere selv, stå på for det du velger og ikke vær redd for å velge noe som du tror andre synes er barnslig. Vi er tross alt alle barnslige innerst inne, det er derfor vi gjør dette. For å leke igjen, for å ha det gøy med venner og møte nye venner. Kos deg med det du lager og aldri mist selvtilliten.
11084092_10202736445292332_1288049135807499600_o
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

