CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer august – Sophie Karine Riis

Legg igjen en kommentar

Foto: SAKS Photography Character: Teemo

Navn: Sophie Riis/Sophie Karine Riis, tror ikke jeg har noe kallenavn egentlig!
Alder: 20
Bosted/er fra: Er fra Skien, bor i Oslo
Evt hjemmeside/kanal:
Facebook
Instagram
DeviantArt
Twitter

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Jeg har jo likt både anime og spill siden jeg var liten, ettersom min søster drev med både spill og anime! Da jeg ble 11 fikk jeg meg min egen pc. Da begynte jeg å søke rundt på nettet og så at folk også kledde seg ut som forskjellige karakterer fra spill og anime, noe som var kjempe kult! Etter det fant jeg ut om forskjellige treff, con, osv. men jeg dro ikke på et con før jeg var 14. Jeg hadde ikke på meg kostymet på mitt første con, bare en lolita kjole jeg hadde kjøpt, men jeg angret kraftig da jeg så alle de flotte kostymene folk hadde på seg! På det neste conet hadde jeg på kostyme for å si det sånn 😉

Hva var ditt første cosplay?
Mitt første cosplay var sør Italia fra Hetalia og Rokudo Mukuro fra Katekyo Hitman Reborn. Rokudo Mukuro tatt av Sofia Randahl

Foto: Ookami Character: Makoto Tachibana

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
At jeg liker karakteren! Jeg pleier som regel å velge ut favoritt karakterene mine, da føler jeg meg mer vel ettersom jeg vet hvordan karakteren er. Det viktigste for meg er å føle meg komfortabel med karakteren jeg cosplayer.

Link tatt av Katrix media site

Foto: Katrix media site Character: Link

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Det er vanskelig å velge! Det er nok enten Link eller Fox. Ikke at de er så avanserte, men jeg elsker begge kostymene og karakterene. Jeg har spilt Zelda og Star Fox siden jeg var 6, så å kunne være dem er bare helt fantastisk! 
foxy (1)

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Dra på con og se hva folket gjør! Den beste måten å få inspirasjon på er på et con, det er sikkert! Det er ikke det samme å sitte å se på bilder, på et con får du virkelig opplevd kostymene på nært hold, snakket med cosplayerene osv. Det er gode råd å få på et con! Så er det nesten bare å kaste seg ut i det, ingen er slemme, alle er her fordi vi driver med den samme nerdete hobbyen, så det er ingen grunn til å føle seg utenfor. Pluss at man som regel treffer på noen fra samme serie eller spill, og da er det jo bare party.

 Takker for lån av bilder, Outland og dere som foreslår! Sommerferien er over – back on track!

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

