CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer april: Jørgen Menelai

Legg igjen en kommentar

tumblr_lzah4sqmCB1qh00x1o1_1280
Foto: Elisium
Navn/kallenavn: Jørgen Menelai / Menelai
Alder: 22
Bosted/er fra: Drammen / Hamar
Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Jeg har alltid vært litt teatralsk og likt å spille andre typer personligheter enn min egen, så når en venn av meg startet litt forsiktig med cosplay og introduserte meg for muligheten å lage alt det kule tingene man så på film, serier og spille. Og at kunne være alle karakteren fra alle filmene, serien og spillene for en dag, så måtte jeg jo gripe sjansen.
Hva var ditt første cosplay?
Mitt første cosplay var, så vidt jeg husker, en dødseter fra Harry Potter. Jeg og noen venner skulle ha en dødseter-gruppe til premieren av Harry Potter and the Deathly Hallows part 1. Kostymet ble kastet sammen av en litt modifisert maske fra panduro og et sort senge sett, siden på den tiden viste jeg ikke om noen tekstilbutikker i Hamar. Og siden jeg ikke hadde symaskin på den tiden ble alle kanter gaffet opp og skjøter stiftet, Ikke akkurat noe kostyme som tålte så mange bruk.
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
Når jeg velger meg en karakter å cosplaye så er det viktig for meg at jeg har et forhold til karakteren. Enten en favoritt eller en jeg ser opp til. Selvfølgelig har kostyme designe også noe å si, blir det for lite gjenkjennelig så er det jo ikke like gøy å gå med på con. Men det aller viktigste er jo awesomeness levelen, det burde jo være på 120 prosent eller mer.
Dat-face-tho
Foto: Elisium
 
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Oh , dette er et vanskelig spørsmål. Jeg har aldri følt meg helt ferdig med noen cosplay, alltid noe som kunne ha vært bedre. Men det er selvfølgelig noen cosplay jeg liker bedre å gå med enn andre, f.eks. 10th Doctor siden jeg føler jeg lever meg veldig inn i det cosplayet. Men når det gjelder ting jeg har lagd alt selv så må det bli Rory the last centurion cosplayet.
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Hopp i det, start med det du har i skapet og det du finner på uff og lag akkurat det du vil. Og ikke vær redd for å spørre andre om hjelp, cosplay miljøet er en av den koseligste gjengen med mennesker som alltid har lyst til å hjelpe hverandre.
bad-dude-facebook
Foto: Elisium
Takk til folk som foreslår månedens, fotografer som lar oss låne bilder og selvfølgelig, vår sponsor Outland!
 
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

