CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer mars

1 kommentar


Navn
: Kristin Veggeberg / Snowroze

alder: 19,straks 20

Bosted: Stavanger

hjemmeside: https://www.facebook.com/SnowrozeCosplay

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
mnds1
Foto: Katrine Dankertsen

Vel, det hele begynte når jeg fant en AMV fra Naruto i 2009, og jeg ville finne ut mer om denne serien. Da snublet jeg over FDP – fighting dreamers production, og jeg ble helt fascinert av dette å gjøre en character til virkelighet. Jeg visste ikke om det var cons i Norge på den tiden, men etter at en venninne postet bilder fra Metrocon i Stavanger, så fikk jeg vite når neste con skal være. Etter det første connet har interessen bare skutt i været,og jeg trives enormt med å bruke fantasien og kreativiteten på denne måten!

Hva var ditt første cosplay?

Mitt første cosplay var Tenten fra Naruto. Siden det bare var Naruto jeg var mest kjent med på den tiden, så valgte jeg en av de enkleste karakterene jeg kunne finne. Kostymet er laget av gamle gardiner, og rødt stoff. Til å være enormt uerfaren med sying på den tiden, er jeg veldig fornøyd med resultatet.mnds2
Foto: Caroline Mikkelsen

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?

Det varierer veldig mye. Ofte så er det at jeg ser meg selv i en karakter, eller så pleier det å være fordi jeg elsker karakteren, serien eller spillet. Jeg pleier også å se veldig på designet på karakteren, om det er et design jeg ville passet, om det har god bevegelighet, og om jeg ville likt å bruke det. Jeg liker å utfordre meg selv, så jeg ser også etter noe som er litt komplisert, slik at jeg kan utfordre meg selv ennå mer.^^mnds3
Fotograf: Karoline B. Evensen

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?

Det er vanskelig å velge ett jeg er 100% fornøyd med, men Ren fra Dramatical murder, Alice fra Madness returns og Dagger fra Black Butler er de jeg er mest fornøyd med, siden det er de jeg har brukt mest tid og krefter på.

mnds4
Fotograf: Karoline B. Evensen

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå? 

Jeg vil først og fremst si ikke vær redd for å cosplaye en karakter du elsker selv om du ikke ligner, har samme hudfarge eller har riktig kroppsform, det har ingenting å si, siden det er ingen som ligner 100% på en anime/spill karakter. Du må heller ikke sammenligne deg med andre, alle er forskjellige, og alle har hver sin måte å gjøre ting på. Så lenge du er fornøyd med hjemmelaget kostyme, eller et kjøpt kostyme og så lenge du har det gøy er det det eneste som teller! Ikke vær redd for å spørre noen  andre cosplayere om hvordan de har laget diverse ting om du har tenkt å cosplaye samme karakter, du kan lære så mange nye teknikker ved å gjøre det. Jeg har selv blitt spurt hvordan jeg har laget diverse ting, og det er det kjekkeste jeg vet! 😀 mnds5
Fotograf: Silje Førland

Har sett på facebooksiden din at du holder på med en stilig prop om dagen, kan du si litt om den? 

Propen jeg har laget er Ren sin kanon, ville gjøre noe ekstra med kostyme for å få prikken over i-en. Kanonen har en base som er laget av isolasjonskum som jeg har formet og limt sammen. Siden kanonen har et slags data-lignende utseende, prøvde jeg mitt beste for å gjøre den mest mulig lik, og det innebar å sitte å klø meg i hodet i flere timer til jeg fant ut hvordan å få det puslespillet til  fungere skikkelig. Delene har jeg laget av polymorph som bare er limt på basen.

Kulen er også laget av polymorph og inni har jeg samme type lys som er på ren sitt kostyme, jeg har lagt det til sånn at jeg bare kan trykke på kulen slik at lyset går på og av. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg har brukt på denne propen, men det var utrolig gøy å jobbe med det, Kanonen er den største propen jeg har laget til nå. Og jeg er utrolig fornøyd med den. Og jeg kan rett og slett ikke vente på å sette igang med å lage flere props i framtiden 😀


Hvis du vil se den ferdige utgaven, sjekk på Snowroze sin facebookside, under fanen Videoer.

Takk til de som foreslo henne, fotografer og Outland!

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

One thought on “Månedens cosplayer mars

  1. Tilbaketråkk: Nyheter #28 | CosplayNorway

Legg gjerne igjen en kommentar

