CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer januar – Mirakan

Legg igjen en kommentar

celestia1111
Navn/kallenavn: Mia Cathrine Jensen/Mirakan
Alder: 24
Bosted/er fra: Trondheim
Evt hjemmeside/kanal: https://www.facebook.com/mirakan.cos

kotori12

Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Jeg ble først interessert i cosplay gjennom vennene mine fra Mercas cosplay, som dro meg med på en event Outland som heter Free comic book day i 2010, der de holdt kostyme konkurranse. De hadde vært på noen få events før og jeg syntes virket veldig artig siden jeg alltid har elsket å kle meg ut og vi likte mye samme anime serier, så vi bestemte oss for å gruppe cosplaye fra D.gray man som var en serie vi alle likte veldig godt. Vi vant til og med gruppe konkurransen og vi begynte å høre om et con som het Desucon å bestemte oss for å dra året etter, og ble hektet veldig fort og dro på flere og flere con:3
shizukuuu

Hva var ditt første cosplay?
Mitt første cosplay var Road Kamelot fra D.gray man som jeg og vennene mine gruppe cosplayet sammen på free comic book day. Da visste jeg svært lite om hvordan man lagde cosplay og cosplayet hennes var ikke så vanskelig så fant en del som jeg kjøpte å fikset litt på. Jeg satt opp en hel natt og stylet min første parykk, og den ble ikke så verst, men ikke så fin heller. Og husker jeg slet med å farge en hvit paraply til lyse rosa, den lå i akryl maling/vann i en dag, men den ble faktisk fin til slutt!

road

Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
Det varier, for det meste er det fordi jeg elsker serien/spillet eller karakteren, men jeg kan også bli helt forelsket i designet til en karakter og få lyst til å lage det, da bruker det som regel å være noen som er veldig vanskelig og utfordrende å lage, å da må man jo vurdere litt om man virkelig vil cosplaye den karakteren. ^^
Og det kommer jo an på om man gruppecosplayer også, noe jeg og mine venner gjør ofte, og da må vi jo bli enige om serie/spill og karakterer og kanskje ikke alle liker sin karakter like godt men vi har det gøy sammen -og  det er alt som teller. Men er jo helt klart artigst om du både elsker designet og karakteren:3
nelieel2

Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Det er jeg ikke helt sikker på, siden det er flere som jeg syns er ok, men ikke perfekt. De jeg liker best er vel Purple Heart, Kotori Itsuka, Celestia Ludenberg og Clalaclan Philias. Alle de var veldig vanskelige på forskjellige måter, men tror det må være Clalaclan Philias fra Shining tears x wind, som jeg brukte på NCC 2014. Det brukte jeg veldig langt tid på, og det var både mye sying,mye armour og store props. Det var det veldig mye jobb med;3 clalaclan

Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Alle starter med noe, og hvis du er redd for at du ikke er flink nok eller ligner karakteren så ikke bry deg! Bare finn en karakter du liker og søk opp hva andre cosplayere har gjort eller spør noen om hvordan de lagde ting. Jeg blir i hvert fall veldig glad om noen spør meg hvordan jeg lagde cosplayet mitt fordi de selv vil cosplaye karakteren!:)
Og hvis du ikke helt vet hva du vil cosplaye, så er det bare å dra på cons for du trenger ikke å cosplaye for å dra på con! Det er en utrolig åpent miljø med koslige mennesker med samme interesser som deg, så er ikke noe å være redd for! ;D
yamu3333
Takk til dere som foreslo henne, og til fotografer og så klart, Outland som sponser en liten oppmerksomhet til månedens! 

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

