CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer desember

Legg igjen en kommentar

1277959_709055069152640_1095185179_o
Navn/kallenavn: Elisabeth Erring aka Bettcanard Design
Alder: 24
Bosted/er fra: Moss
Evt hjemmeside/kanal: facebook.com/BettcanardDesign
Hvordan ble du først interessert i cosplay? Det var søsteren min som fikk meg interessert. Hun fortalte om at hun skulle inn til Oslo, og kle seg ut for en event midt på dagen. Ikke bare det, men at hun skulle leke karakteren hun var kledd ut som også. Dette hørtes rimelig spesielt ut for meg,men da hun spurte om jeg skulle være med, så var jeg ikke vond å be. Det var jo litt nøling, men det var nok det at jeg ble litt nervøs for å være utkledd. For søstera mi sa det er ti ganger morsommere å være utkledd. Jeg kjøpte et Gogo Yubari (fiende i Kill Bill vol 1) kostyme på nett, og laget våpen ballen hennes. Å lage den synes jeg var utrolig gøy og å gå på denne cosplayeventen, bli gjenkjent som karakteren, få skryt for «ballen» min og se alle de vanvittig kule kostymene jeg kjente igjen fra serier og spill. Dette var jo drømmeopplegget. Det var det som gjorde at jeg ble bitt av basillen.
 
Hva var ditt første cosplay? Jeg vil kalle mitt første cosplay Jessica Rabbit. Jeg brukte lenger tid på kostymet og følte jeg hadde gjort det til mitt cosplay, jeg hadde også øvd inn et sceneshow. Jeg var klar for å være den karakteren for en dag. Jeg hadde bestilt en parykk på nettet men den kom ikke fram i tide, så samme dagen jeg skulle cosplaye Jessica Rabbit så farget jeg håret mitt rødt så karakteren min ble fullverdig. Det at jeg farget håret gjorde at jeg kom litt sent fram til Oslo så jeg fikk ikke vært med i konkurransen, men jeg fikk vært med i Skit-konkurransen og jeg hadde det helt utrolig gøy.  Fra den dagen har jeg kalt meg en Cosplayer.
291755_214289658634910_1013912131_n
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay? Jeg liker å velge karakterer som er påfallende lik meg eller oppfører seg som jeg kan klare å etterligne. Jeg liker at de skal være komfortable også, da mener jeg at jeg kan bevege meg masse for jeg har overraskende mye energi å få ut, og jeg blir veldig engasjert i det jeg gjør. Da liker jeg best kostymer jeg kan hoppe med og ikke svette ned *knis*.  Det er også viktig at jeg velger ut noe jeg kommer til å kose meg med å lage, for det går en del timer til å pusle med disse kostymene.
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv? Det er mange jeg er fornøyd med, det er vanskelig å si men jeg tror jeg må si at det er Mad Moxxi. Hel heten ble akkurat som jeg ville og jeg kledde karakteren, Det er viktig for meg for da viser jeg en stolt personlighet i kostymet. Den har aldri vært med i noen konkurranse men den har vært med til convention både i Norge, Sverige og Finland. Jeg synes også Borderlands spillene er utrolig kule å spille og alle karakterene har så sterke personligheter, så det gjør det bare gøy å møte andre som cosplayer fra samme spill.
Jeg må også si at jeg er meget stolt over  Skyrim Saviour’s Hide 
rustningen min, det er første gang jeg lager en rustning og første gang jeg brukte produktet Worbla.
1956867_607287822689819_430252400_o
 
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
  Jeg synes at det kult om du prøver å dra på en cosplay convention. Du trenger ikke kle deg ut hvis du ikke tør første gangen, men bare det at du drar til en convention og ser hvor gøy vi har det, ser favoritt karakterene dine bli cosplayet. Du kan snakke med alle på en convention, for til nå har jeg bare møtt hyggelige og sosiale mennesker. Du får sett hvordan det foregår og om det er noe for deg så er jeg sikker på at du kommer igjen og igjen, til og med at du kler deg ut og blir med på moroa. 
Takk til alle som har foreslått henne, stor takk til fotografene og til Outland og selvfølgelig henne selv, som tok seg tid til dette. 
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

