CosplayNorway

Cosplay til folket!

The Fairytale Initiative

2 kommentarer

10151376_10153118353667481_8500849559778960598_n

 

I en av cosplaygruppene på facebook kom jeg over dette bildet, av Melina og Therese, som har vært på barneavdelingen til Rikshospitalet, som Merida og Belle. Dette måtte jeg få vite mer om, dette er noe jeg også har lyst til å drive med, og her følger en liten samtale om dette.

Hvordan kom du på tanken? Hva gjorde du for å få det i stand ?

Jeg kom originalt på ideen etter å ha fulgt Dustin Doroughs Supermann-turné. Han reiste rundt i USA i fjor, utkledd som Supermann, og besøkte så mange barneavdelinger på sykehus som han hadde mulighet til. I tillegg er jeg veldig fan av arbeidet til Nordic Garrison.

Jeg og Melina (som jeg var sammen med i går) er venninne med en av bibliotekarene på pasientbiblioteket på Rikshospitalet, så da hun etterlyste noen som ønsket å besøke sykehuset for å gjøre noe for barna, tok vi den muligheten.

Vi kom selv med forslaget at vi kunne kle oss ut som henholdsvis Merida og Belle og lese for dem og la dem prøve seg på bueskyting. Dette var jo første gangen vi gjorde det, så det ble en slags test, men det fungerte veldig bra, og barna var tydelig superfornøyde. Jeg har veldig lyst til å fortsette med dette og på sikt få i gang et non profit initiativ hvor flere kan være med, slik at flere sykehus rundt om i landet kan få slike besøk.

10814221_10153119175492481_1711546957_n

Det hadde vært fint. Et slags.. forbund?

Ja, eller en slags veldedig organisasjon. Det er helt på begynnerstadiet per nå, så det er vanskelig å si så mye om det, men jeg tenker at det i all hovedsak vil likne en veldedig organisasjon. Jeg og Melina Edvardsen, planlegger å starte opp noe slikt, og hvis noen er interesserte i å være med, så kan de ta kontakt på epost; som er theresehl@gmail.com. Det er jo det jeg gjerne vil – at flere skal bli med, slik at vi kan bli mange som reiser rundt og gleder andre! Vi har jo allerede bestemt navnet på dette..The Fairytale Initiative.

Cosplayere som ønsker å delta på slike ting, oppfordres til å ta kontakt med dem. Ta kontakt med ditt lokale sykehus, e.l. og spør.Det er ikke så mye som skal til for å glede. ~Boss

974444_10153119175497481_341880415_n

 

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

2 thoughts on “The Fairytale Initiative

  1. Som sykepleier synes jeg dette var et utrolig flott initiativ 😀

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

