CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer august – Benedikte Pedersen

Legg igjen en kommentar

 
 
securedownload (1)image(8)      image(7)
 
 
Navn/kallenavn: Benedikte Pedersen/ Poemlove
Alder: 22
Bosted/er fra: Født og oppvokst i Sandefjord,bor i Trondhjem
Evt hjemmeside/kanal: Facebookside
 
Hvordan ble du først interessert i cosplay? 
I 2006 dro bestevennina mi, Nina, med meg til Oslo fordi det skulle være en sammenkomst med folk som liker japanske ting ( anime, kultur, j-rock etc) Dette viste seg å være Desucon 1. Jeg hadde sett på internett tidligere folk som hadde kledd seg ut som karakterer fra Naruto og syntes det var utrolig kult. Da jeg kom til Desucon var det folk i «virkeligheten» som hadde gjort det samme. Fra den dagen lyste det i øynene mine av lidenskap for cosplay,
Kan forsåvidt kalle det vi gikk med den dagen som Naruto OC’s. Har enda tegningen av oss som en som jobbet for desucon tegnet.imageimage(1)
 
Hva var ditt første cosplay?
Men det var ikke før i 2010 jeg bestemte meg for å cosplaye noe – SeeU vocaloid. Hun var helt ny og det var kun ett bilde og en sang av henne så jeg klarte å få til en del ting på henne feil. Men ett sted må man jo starte. Jeg bestemte meg for å være med i Desucon sin konkurranse fordi jeg var så innmari stolt – hadde jo laga dette helt selv (utenom skjørtet – når man lager cosplay for første gang er det lov å jukse litt). Jeg kom til og med videre til neste runde, det gjorde bare at min lidenskap for dette vokste mye mer, selv om jeg var vettskremt og super nervøs!
 image(2)
 
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
For meg så er det viktigste at du er genuint interessert i karakteren! Jeg cosplayer som regel karakterer jeg føler jeg kjenner meg igjen i. Og når du allerede er forelsket i karakteren, er gleden som regel MYE større når du lager cosplayet og kan gå ut på cons å være «in character». Men å finne klær i skapet og lage små ting ved siden av gjør også cosplay til en morsom hobby! Alle kan closet-cosplay.
 image(11)image(9) image(10)    
 
 
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Oi, det her var vanskelig. Jeg har laget så mye forskjellig og det har vært en level up i experience på vær ting jeg har laget. Men kanskje Victorious Janna fra League of Legends?! Ikke fordi det var spesielt bra (det falt fra hverandre under connet haha) men fordi jeg fikk glede andre på spillexpo som er super interessert i LoL med å få ta bilder med de og «oppfylle fantasien deres» om å møte en spillkarakter.  Det beste var å møte en far som stolt hadde tatt med døtrene sine og for så å la de holde staffen min mens jeg tok bilder med dem. Fjesene dems kommer jeg aldri til å glemme, de var så excited og øynene deres var vid åpne og lyste på samme måte som da jeg første gang fikk oppleve cosplay.
 Spillexpo 2013image(4)
Foto: Nils Katla
 
 
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Hopp i det! Er det en karakter du ser på film/serie/spill som du bare kunne ønske du kunne være, så lag den!
Om så du kjøper cosplayet eller setter sammen klær du har i skapet eller faktisk lager en selv, så er opplevelsen av å være i cosplay og delta på arrangement verdt det. Du er sammen med en gjeng som har akkurat samme drømmer som deg – med så mange mennesker med ting til felles, vil du få deg venner for livet! Det har ihvertfall jeg gjort. image(12)image(13)image(14)
Foto: 1 Danarki, 2 & 3 Thor Mok Undseth
 
Vi takker som vanlig Outland som sponser en liten overraskelse, og fotografene for at vi får låne bildene deres! God helg, og husk at dere kan foreslå ikke bare cosplayere, men også folk som er viktige personer ellers i cosplaymiljøet – bare send oss en mail på cosplaynorway@yahoo.com!

image(6)

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

