CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer juni – Skoveng77

3 kommentarer

martine dw50 010 - Kopi
Takk til fotografer i denne omgang!

Først, basics:
Navn/kallenavn: Skoveng77
Alder: 36
Bosted/er fra: Bor i Eidsvoll, kommer fra Jessheim
Evt hjemmeside/kanal:
YouTube – Skoveng77
Hvordan ble du først interessert i cosplay?
-Har alltid likt å kle meg ut siden jeg var liten, men ble for alvor interessert i å kle meg ut som personer fra spill og filmer da jeg gikk på videregående.
Hva var ditt første cosplay?
-Mitt første cosplay var da jeg plutselig fikk lyst til å kle meg ut som Solid Snake fra Metal Gear Solid og lage en live-action versjon av min favorittsekvens fra spillet. Det var i 2009. (Filmen ligger på YouTube-kanalen min, bare ta en titt hvis du/dere føler for en god latter.) Jeg debuterte offentlig som min egen Slytherin OC på Desucon 8 ifjor.
tuxedo snake
Foto: Svein Arild Kristiansen
Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
-Jeg foretrekker å ta for meg en karakter som jeg har god kjennskap til og som er lett gjenkjennelig. Det er alltid et pluss hvis man kan lire av seg noen velkjente fraser (It’s Levi-O-sa, not Levio-SA.)
Lupin 013
Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
-Det må nok bli Slytherin-garderoben da det er den jeg har investert mest i. Men jeg ble ganske overveldet over hvor mye bra respons jeg fikk på mitt Remus Lupin cosplay nylig på Desucon: Fantasy, så den ligger høyt på lista nå.SLYTH29jun2013_0991Danarki002
 
Hva er din største utfordring med cosplay?
-Akkurat som alle andre så ligger det for det meste på det å ha nok tid og penger. Jeg innrømmer at jeg er en typisk “closet cosplayer”, men det tar litt tid å gå gjennom loppiser, Fretex-butikker og gamle klær etter eldre familiemedlemmer. Og så må mye av det modifiseres i etterkant, og jeg er elendig til å sy selv.
Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
-Aldri vær flau over at du cosplayer. Her er vi alle utstøtte, bortglemte, rare og gale, og ingen kommer til å dømme deg, uansett for nerdete eller geeky du måtte tro du er. Mest sannsynligvis fordi det kommer alltid til å være noen som er enda mer nerdete enn deg. Cosplaymiljøet er noe av det mest tolerante og oppløftende miljøene du finner, og vi liker det faktisk hvis noen er annerledes. Når alt kommer til alt, det er jo derfor vi gjør dette, ikke sant?
 Danarki003
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

3 thoughts on “Månedens cosplayer juni – Skoveng77

  1. Eh, heisann. Linken til FB-sida mi er utdatert. Denne funker;
    https://www.facebook.com/pages/Skoveng77-Cosplay-Fandoms/

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

