CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer mars – Marion Rogne

Legg igjen en kommentar

  fairy_sphere_by_tanzoir-d6pxz6b
Navn/kallenavn: Marion Rogne/Tanz
Alder: 22 år
Bosted/er fra: Brøttum
the_familiar_of_zero_by_tanzoir-d6dgpvg
-Hvordan ble du først interessert i cosplay?
Cosplay var noe jeg oppdaget forholdsvis lenge etter at jeg ble interessert i anime og manga. Det var en venninne av meg som nevnte noe om det, så jeg googlet litt og kom over cosplay. På det tidspunktet tenkte jeg «Kult!», men gjorde ikke mer med det. Så fant jeg ut at vi hadde conventions i Norge, og at folk cosplayet til det! Så jeg bestemte meg for å prøve det ut! Og dermed et cosplay. Det som møtte meg, var herlige mennesker, fantastiske kostymer og andre med samme interesser, som fort gjorde meg hekta!
-Hva var ditt første cosplay?
Mitt første cosplay var cosplayet jeg hadde på meg på mitt første con som nevnt ovenfor, Soracon. Jeg bestemte meg for å lage et forholdsvis enkelt et, siden det var første gangen, og jeg ville lage det selv. Så jeg endte opp med å velge Rin fra Inuyasha! Isteden for parykk, brukte jeg mitt eget hår, og kjøpte mine første fargelinser.
sesshoumaru_sama__welcome_back__by_tanzoir-d5chf79
-Hva er viktig for deg når du velger et cosplay?
At det er en utfordring i det! Jeg elsker å prøve ut nye teknikker, enten det er innenfor søm, styling eller props! Jeg har også en hel liste i notisblokk på dataen, rangert etter serier/spill/manga osv som jeg liker, og deretter karakterene jeg elsker fra de disse. Det har jo blitt en ganske lang liste, siden jeg skriver ned så og si alle karakterer jeg kan relatere meg selv med, ser en utfordring i eller rett og slett bare digger.
-Hvilket cosplay er du mest fornøyd med selv?
Tror det må være som Holo fra Spice & Wolf eller Juvia Loxar fra Fairy Tail! Veldig fornøyd med at jeg har fått kostymene til å ligne forholdsvis mye på karakterene og ikke minst slik jeg ville de skulle se ut.
dash_by_tanzoir-d76rcrewater_is_my_element_by_tanzoir-d71xqja
-Har du noen råd til nye cosplayere, eller folk som ikke har turt ennå?
Hmm, mitt råd ville nok være å ikke være redd, men bare prøve! Dette er så utrolig gøy, og det er et fantastisk miljø med herlige mennesker. Mitt beste tips er nok å gjøre et godt forarbeid før du begynner på karakteren din. Lage skisser og notater på hvordan du vil noe skal se ut og hvordan du vil gjennomføre det. Og aldri gjør noe halvveis, legg sjela i det!
kuriyama_mirai__by_tanzoir-d75mi9d
-Som vanlig takker vi fotografer for lån av bilder -Thor Jevnesveen og  KatrixMedia , Outland for premie, og cosplayeren selv! Husk at dere kan foreslå månedens cosplayer, eller årets cosplaynavn til oss.
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

