CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer august – Ingrid Sandkvist

Legg igjen en kommentar

Navn: Ingrid Annie Sandkvist

Alder: 19

Bosted: Sandefjord

Hjemmeside: ingridannie.tumblr.com/ og Ingrid Annie på Youtube

Bilde: Dan / Danarki.net

Ingrid Sandkvist August

Hvordan fikk du vite om cosplay, og hvorfor startet du med det?

Jeg startet med cosplay fordi jeg elsker å sy og kle meg ut som mine favoritt karakterer fra comics og spill. Jeg fikk vite om cosplay i fjor av noen venner, og etter det så har jeg blitt hektet på det.

Hva var ditt første cosplay?

Mitt første cosplay var Loki fra The Avengers, fordi jeg er en stor Loke-fan og sikkert verdens største Hiddlestoner. Nå når jeg ser tilbake på kostymet var det ikke så bra, men alle jeg møtte likte cosplayet mitt, og det fikk meg til å gjøre nye og bedre cosplay.

Hvilke karakterer liker du å cosplaye, og hvorfor?

Loki er min yndlings karakter helt klart, men jeg er også veldig glad i mitt BloodElf Kostyme. Har snart ett nytt Loke kostyme ferdig, skal bruke det nå på Kawaiicon. og det er den karakteren folk flest kjenner meg som.

Hvordan går du frem når du skal starte å lage et cosplay?

Når jeg lager cosplay gjør jeg ett tonn research av den orginale karakteren, og så lager jeg mønster og så er det bare å starte syingen og limingen.

Hva syns du er det vanskeligste når det gjelder cosplay?

Det vanskeligste er nok å få håret riktig.

Hva er din beste con-opplevelse?

Min beste con-opplevelse må nok være da Canadieren Lucas (twinfools) satt på meg under Avengers panelet sist Banzaicon.

Hva syns du er det beste med cosplaymiljøet i Norge?

Det beste med con-miljøet er nok det at alle er forståelige og alle er vennlige uansett hvem du er. Før jeg viste om con hadde jeg ikke så mange venner og jeg satt for det meste for meg selv hjemme og spilte spill. Con har gitt meg så mye glede og jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort uten con og dette fantastiske miljøet.

Takk til Outland som deler ut en liten oppmerksomhet til Månedens cosplayer!

Forfatter: xkake

Photographer, cosplayer and student. Lover of dark chocolate, coffe, books, movies and music. Passion for sweet, cute and shiny objects.

Legg gjerne igjen en kommentar

