CosplayNorway

Cosplay til folket!

Introduksjon av ny admin: Ingrid Karterød

1 kommentar

Som nyeste tilskudd til admins her på cosplaynorway så har jeg fått æren av å lage en liten introduksjonspost om meg.

Navn / Kallenavn:  Ingrid Madsen Karterød/ Hjernedaud
Alder:  20
Bosted: Kristiansand

Image

Nord Italia (Axis Powers Hetalia)

Når begynte du med cosplay? Hvordan ble du interessert i det?

Jeg ble interessert i cosplay etter jeg gikk på mitt første con, som var Desucon 3 i 2008. Da gikk jeg uten cosplay, og jeg ble veldig imponert over hva jeg så, og jeg ville også gjøre dette. Jeg søkte det opp så fort jeg kom hjem, og fant ut at det het cosplay. Etter det begynt jeg på mitt første cosplay, og begynte å se meg om etter møter i nærheten av Arendal.

Hva var ditt første cosplay?

Mitt første cosplay som jeg holdt på med var Might fra silver chaos, dette ble aldri helt ferdig. Når jeg ser tilbake på dette cosplayet kan jeg se hvor mye jeg har forbedret meg, så jeg anbefaler alle å ta vare på gamle bilder, for en god latter, og for å se forskjell på da og nå.

Image

Merlin (BBC Merlin)

Hvordan går du frem når du velger en figur?

Når jeg velger hvilken figur jeg vil cosplaye så tenker jeg først på om jeg kan klare å lage antrekket, hvis det er for vanskelig så må jeg vente til jeg blir flinkere og mer erfaren. Deretter ser jeg på om jeg ligner nogenlunde på karakteren, og om jeg liker personligheten. Til nå har jeg nesten bare cosplayet gutter, og jeg har funnet ut at det er dette jeg er flinkest til, så det blir vel ofte til at jeg velger de mannlige karakterene jeg liker.

Image

Eastfront Italy (Axis powers Hetalia)

Hvilke andre cosplay har du gjort? Har du en favoritt blant dem?

Jeg har gjort en rekke cosplay:

– Tintin (Adventures of Tintin)

– Female Jack Harkness (Torchwood)

– Merlin (BBC Merlin)

– North Italy normal uniform (hetalia)

– North Italy Eastfront uniform (hetalia)

– England (hetalia)

– Romaheta italy brothers (hetalia)

– Nyotalia! North Italy (hetalia)

– Rave! North Italy (hetalia)

– chibiRomano (hetalia)

Mine yndlingscsosplay er nok Tintin, Nord-italia og fem!Jack Harkness.

Har du et drømmecosplay, isåfall hvorfor akkurat det?

Vastra fra doctor who. Hun er en utrolig stilig og spennende karakter, og hun er en av Silurians som jeg synes er en kjempekul rase! Jeg synes også klærne hennes er veldig stilige og det vil bli en gøy utfordring når jeg kommer så langt.

Hvis du liker å gå på con, hvilke har du vært på og hvilket liker du best?

Jeg elsker å reise på con, jeg har vært på nesten alle con sør for Trondheim siden 2008. Mitt yndlingscon er nok banzaicon, de har utrolig dyktige ledere og veldig bra program! Ikke er det så masse mennesker og dårlig luft som på Desucon heller, og ikke like langt å kjøre.

Image

Fem!Jack Harkness (Doctor who)

Hva er det vanskeligste med å cosplaye?

Bestemme seg for hvilken karakter man skal cosplaye. Også synes jeg det er utrolig vanskelig å måtte velge bare 1 eller 2 cosplay å ha med convention >.<

Hva er ditt neste cosplay?

Mitt neste cosplay blir nok Pippin fra Ringenes Herre. Etter det har jeg ikke så mye planer, må se hva som dukker opp, har litt lyst til å lage noe hetalia basert på franske revolusjon.

Ellers, har du noe du liker/misliker med cosplaymiljøet i Norge?

Jeg liker veldig godt hvordan cosplaymiljøet i Norge er litt sånn “alle kjenner alle” det gjør at man blir mye mer sammensveiset og enklere å snakke med hverandre, man finner alltid noen man kjenner når man er på conventions. Det jeg ikke liker så godt med cosplaymiljøet i Norge, hmm, er ikke helt sikker egentlig, men vi trenger nytt blod og flere flinke cosplayere!

Image

Tintin (Adventures of Tintin)

Andre hobbyer utenom cosplay?

Utenom cosplay liker jeg å tegne, og spille videospill. Jeg studerer historie på universitet i Agder, så det blir vel til at jeg leser og tegner mye historisk. Tidligere har jeg drevet med ridning og moped. Ellers er jeg vel som andre, liker å være med venner og kose meg og ha det gøy.

Hjemmeside

One thought on “Introduksjon av ny admin: Ingrid Karterød

  1. Spennende med en ny admin!

    Ser at du er en ekte CROSSplayer, som jo er høyst voksende her til lands. Så ja, det er fresht og bra å ha en ekte crossplayer også i teamet! 🙂

    Ser frem mot flere artikler jeg!

    Liker

Legg gjerne igjen en kommentar

