CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer: Januar – Elene Nygård

Legg igjen en kommentar

Månedens cosplayer er litt forsinket, men vi starter med friskt mot! Hvis du vil være månedens cosplayer, eller vil nominere noen, kan du lese mer om det her. 
Navn / Kallenavn: Elene Gotts Nygård
Alder: 17
Bosted: Arendal
Når begynte du med cosplay? Hvordan ble du interessert i det?
Jeg begynte i 2011 tror jeg? og det begynte med at jeg var på åpen skole (vgs) og der var den en stor Miku tre figur, folka jeg var med snakka masse om ho og jeg viste ikke hva det var… trodde det var en anime (skam på meg!!) men jeg dro hjem og begynte å søke etter ho og fant ut at det var masse fine sanger, fler vocaloids og hva det var. jeg fant også bilder av folk i cosplay også tenkte jeg «hm… det var ganske kult» så jeg søkte litt mer rundt og fant masse cosplaysider som man kunne kjøpe cosplay. noen dager etter bestilte jeg et. Miku ofc… c:
Hva var ditt første cosplay?
Vel…. egentlig så var mitt første cosplay, eller kostyme som jeg kalte det på den tiden før jeg viste hva cosplay var. det var et crappy Umbreon cosplay.

f+©rste cosplay

Hvordan går du frem når du velger en figur?
 Jeg vet virkelig ikke hva jeg tenker når jeg kjøper cosplay… som Madoka, jeg kler virkelig ikke det cosplayet, men fikk bare dilla på karakteren så måtte bare kjøpe ^^» Det starter jo bare med at jeg blir betatt av en karakter og ender opp med å kjøpe et cosplay hvis jeg har penger akkurat da.
Hvilke andre cosplay har du gjort? Har du en favoritt blant dem? 
Miku (vocaloid), Madoka (madoka magica), Molly Hale (pokemon), Kaiko(vocaloid), Noodle (gorillaz), Umbreon (pokemon)… Ja, det er alle jeg kommer på ^^»  Jeg liker best Miku, men wigen er litt for liten så skulle kjøpt ny.

andre cosplay2 andre cosplay3 andre cosplay4 andre cosplay5

Har du et drømmecosplay, isåfall hvorfor akkurat det?
Um, jeg liker jo fursuits og det må man jo sy selv og jeg har sååå lyst å ha en fursuit eller quadsuit, man kan jo kjøpe også, men det er så alt for dyrt og det har jeg ikke råd til… har prøvd masse før, men funker ikke så bra.
Hvis du liker å gå på con, hvilke har du vært på og hvilket liker du best?
Jeg digger å dra på cons 😀 jeg husker ikke alle jeg har vært på.. men kan si de jeg husker ^^
desucon 6, desucon 7, banzaicon 3, soracon, coscon. Det er alle jeg husker. Også skal jeg ofc til Banzaicon 4 c:
Hva er det vanskeligste med å cosplaye?
Å sy! jeg klarer egentlig ikke å sy, prøvde å sy et cosplay til en av mine karakterer, men ble bare veldig merkelig… det var vel laging av cosplay, men samma det. ^^»
Hva er ditt neste cosplay?
Det er så mange jeg vil cosplaye… tenker på Rin Okumura, Umbreon fursuit, Taokaka har jeg kjøpt, men er ikke fornøyd med det så må sy det om (en gang som jeg lærer meg å sy). Jaehm… jeg prøver å lage et Mimi cosplay fra Mermaid melody. Jeg mangler bare å få tak i noen veldig lange svarte skinnsko, sy en topp og kjøpe grå strømpebukser. Trenger jo egentlig linser, men er kjempescary å ta på :/neste cosplaymimi
Ellers, har du noe du liker/misliker med cosplaymiljøet i Norge?
Liker nesten alt jeg :3 awesome folk er awesome ^^
Da takker vi Elene for det og ønsker lykke til videre!
Neste månedens cosplayer kommer i slutten av februar, følg med!
Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

Legg gjerne igjen en kommentar

