CosplayNorway

Cosplay til folket!

Vinneren av «Hva gjør du for cosplay» konkurransen

1 kommentar

Vi fikk inn veldig fine bidrag til konkurransen og derfor brukte vi veldig lang tid på å bestemme oss. Rett og slett fordi kandidatene var ekstra gode denne runden. Til slutt ble vi enige om at

Jazz Kopeček Rathore

  vinner konkurransen «Hva gjør du for cosplay».

Tusken Raider Jazz

Stoorm Trooper Jazz

Jazz skriver i mailen til oss  «som dere forstår er jeg STAR WARS fan, og det er med STAR WARS kostymer jeg driver….jeg elsker STAR WARS, og har gjort det siden jeg var 5.  derfor tar jeg denne kjærligheten inn i kostymeverden

Han er en dedikert fan og lager mye av kostymene sine selv. Han har tre ferdige kostymer; Storm Trooper, Tusken Raider, Plo Koon, og jobber nå med Commander Thire.

Han er også medlem av to veldedige organisasjoner – 501 st Legion og Rebel Legion. Dette er to kostymegrupper som kler seg som enten de onde eller snille fra Star Wars universet og samler inn penger til veldedige formål. Jazz skriver til oss at » i løpet av romjulen, for eksempel, organiserte jeg et besøk på barneavdelingen på Univesitetssykehuset i Stavanger, der vi delte ut julegaver til barn som tilbrakte julen på sykehuset.  tidligere i januar var jeg med å promotere en STAR WARS konsert på oslo konserthus, der vi fikk 30.000kr til veldedige formål.«

Vi i Cosplay Norway syns dette er et utrolig godt initiativ og syns derfor at vi fant en vedig vinner. Gratulerer så mye Jazz!

Jazz arrangerte et kostyme møte på kinoen i Stavanger i anledning 3D visning av Star Wars Episode 1, og her fikk han premiene sine.

Forfatter: xkake

Photographer, cosplayer and student. Lover of dark chocolate, coffe, books, movies and music. Passion for sweet, cute and shiny objects.

One thought on “Vinneren av «Hva gjør du for cosplay» konkurransen

  1. Jazz er gudfaren min…. just saying

    Liker

Legg gjerne igjen en kommentar

