CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer – Januar – Peter Bråss

Legg igjen en kommentar

Månedens cosplayer er ingen ringere enn vår nye admin Peter aka Mr Always Wright!

Når ble du først interessert i cosplay? 

Jeg ble først interessert i cosplay på mitt aller første con. Det var desucon 2008, jeg hadde nettopp begynt å lese Dragonball og Love Hina. Bakerst i Love Hina var det en reklame for desucon, jeg synes det så spennende ut så jeg dro dit. Jeg ble så overveldet av dette at jeg forelsket meg i det. Alt var så fantastisk og kult. Jeg møtte mange med kule kostymer, så jeg hadde også lyst til å ha et.
Hva var ditt første cosplay? 
Mitt første cosplay var Light fra Death note, jeg cosplayet med en kompis som var L, vi var bundet fast i håndjern. Dette cosplayet var kjøpt, men var førnøyd at det var min første.

.

Har du noen drømmecosplay – noe du har innmari lyst til,men som du av en eller annen grunn ikke har fått gjort ennå? 

Oooo, det er faktisk en jeg planlegger men har ikke hatt tid /viljen til å begynne enda , det er Swain the master fra spillet League of Legends. Hovedproblemet er vel at jeg ikke har fått tid, pluss det er så mye gull, så… mye..gull.. så får heller spare den til en annen gang.


Hvordan bestemmer du deg for hva du skal cosse?
Hvordan jeg bestemer meg er ganske enkelt – jeg bare finner en karakter jeg liker så ser jeg mulighetene mine derfra. Som Phoenix Wright og Blu spy bruker samme dress så det var ikke noe problem der, ellers bare velger jeg en karakter jeg liker.

Jobber du på et cosplay nå,i så fall hvilket? Har du et progressbilde?
Oohoh, jeg skal akkurat til å begynne så det er dessverre ingen bilder jeg kan vise, jeg kan bare si at det er til banzai og det er til en gruppe. Personlig liker jeg å holde slikt litt hemmelig så jeg kan overraske folk.

Hvilke cons har du vært på,og hvilket liker du best, og hvorfor? Hva er det neste connet du skal på?

Connene jeg har vært på er ganske mange faktisk, men kun i Norge. Jeg har vært alt fra Oslo sitt desucon,Larvik sitt banzaicon til Tromsø sitt natsucon. Jeg liker alle connene, men hvis jeg må velge så må det være desucon, grunnen til det er desucon har mest å tilby på for alle, de er statt opp godt og de har vært lengst i conbransjen så de vet hva de driver på med. Det neste con jeg skal på er soracon, for første gang så jeg gleder meg skikkelig, håper det overrasker meg.

Har du noen du ser opp til innen cosplay, eller et favorittfandom? Hva er det cosplayet du er absolutt mest fornøyd med selv? 
Det er en hel del consplayere jeg respektere, de som har imponert meg mest er, Silje med sin fantastiske heks på coscon 2, Martine som vant coscon 2 med sin helt syke kjole, og til slutt Kjell Åge med sin hjemmelagde dress. Til slutt mitt favoritt må vel være Phoenix Wright, jeg synes jeg bare fikk til alt så bra, både med karakter og play. Jeg må gi en million takk til min venninne Jeanette, det er hun som har laget dressen og har stylet mitt hår. Hun har laget cos og jeg har levert play.

Da gratulerer vi Peter, ønsker han hjertelig velkommen i admingruppa og crew, og så minner vi alle om konkurransen som snart er over – Hva gjør du for cosplay? og takker OUTLAND for sponsing av premier!

Intervjuet av Boss – Marielle

Legg gjerne igjen en kommentar

