CosplayNorway

Cosplay til folket!

Månedens cosplayer April: Christina Erring Bårdsen

1 kommentar

Fotografer i dette innlegget: DanarkiKake Yamamura, Chris Morstad, Aslak Sødal. Takk for at vi får låne bildene deres!

Chrix Eleanor Lamb bioshock Photo by Danarki

Navn / Kallenavn: Christina Erring Bårdsen aka Chrix

Alder: 27

Bosted: Oslo

Blogg: http://chrixdesign.blogspot.com/

Facebook: https://www.facebook.com/Chrixdesignandprops

–        Når begynte du med cosplay? Hvordan ble du interessert i det?

I 2010 fant jeg bloggen til Volpin Props og etter å ha sett hvordan han bygde sin Portal Gun så bare måtte jeg lage en selv. Og så kom jeg over japaniforumet som tipset meg om å dra på Desucon. Og jeg kan vel si at all oppmerksomheten jeg fikk på grunn av kostymet ga meg mye motivasjon til å fortsette. Og jeg er helt besatt nå.

Chrix Portal Gun

–        Har du noe favorittfandom?

Harry Potter, Halo og Mass Effect. Men jeg liker veldig godt å variere.

–        Hva var ditt første cosplay?

Chell fra Portal 2 på Desucon i 2011. Jeg har laget kostymer i varierende grad før dette, men dette ble min «break through».

–        Hvilke andre cosplay har du gjort? Har du en favoritt blant dem?

Chrix female Dovahkiin Photo Kake Yamamura

Chrix female Skyrim Photo Kake Yamamura

Tali fra Mass Effect

Liara fra Mass Effect

Female Dovahkiin fra Skyrim

Oola fra Star Wars episode VI

Big Sister fra Bioshock 2

Eleanor Lamb fra Bioshock 2

Vi fra League of Legends

Pluss en god del zombie, steampunk og alvkostymer.

Chrix Bioshock 2 Photo by Danarki  Chrix Oola photo by Danarki Chrix Liara photo by Danarki Chrix Liara cospaly Photo by Danarki

Jeg tror ikke jeg klarer å velge én favoritt. Det var utrolig morsomt å være Vi siden personligheten hennes er «bad ass», men jeg kjenner meg mer igjen i f.eks Tali (problemet der er at jeg ikke ser så mye mens jeg cosplayer henne). Variasjon er gøy, skal jeg på et nytt stort con, så blir det et helt nytt kostyme.

Chrix Big sister Photo by Aslak Sødal

–        Hvordan går du frem når du velger en figur? (eks, pent kostyme, figurens personlighet, osv)

Jeg liker best spillkarakterer, men jeg må ikke nødvendigvis ha spilt spillet. Valget faller litt på hva som ser fett ut og om det gir meg en utfordring med å bygge det. Så blir det å sette seg inn i personlighet etter det.

–        Har du et drømmecosplay, isåfall hvorfor akkurat det? 

Jeg og søsteren min (Elisabeth Erring) drømmer om å lage Hunters fra Halo 3. Vi har spilt mye Halo sammen, og Hunters kommer alltid i par. I tillegg så er det en kjempeutfordring med å bygge og det kommer til å bli kjempegøy å gå rundt med.

Og som mange andre så drømmer jeg om et perfekt Kerrigan kostyme fra StarCraft 2. last ned

–        Hvis du liker å gå på con, hvilke har du vært på og hvilket liker du best?

Jeg elsker å dra på con og prøver å komme meg på så mange som mulig. Desucon (inkl. :Cosplay :Hype :Fantasy), Banzaicon, Torucon og Kawaiicon, samt Närcon i Sverige. Til høsten skal jeg for første gang prøve meg på Alcon i England.

Det beste har vært Banzaicon hvor stemningen, showet, panelene og konkurransen var godt gjennomført og spennende. Jeg likte også Närcon som er annerledes, større og mer avslappet enn de fleste con i Norge.

–        Er det noen i cosplaymiljøet du ser opp til?

Mange! Det er andre cosplayere som driver meg til å pushe meg selv til å lage enda bedre og mer avanserte kostymer. Og de som kommer langt i konkurranser inspirerer med mye. Men for å nevne en spesifikk så må det bli Aslak Sødal, som var en av de første jeg traff innen cosplaymiljøet som overbeviste meg om at dette var en gjeng fantastiske folk og viste meg at det meste er mulig når du skal bygge props.

 –        Hva er det vanskeligste med å cosplaye?

All plassen det tar mens det bygges, spesielt siden alt foregår i stua. Og rotet!

Og så er det noen utfordringer med å ha på seg et par av kostymene, som at det blir vanskelig å se, høre eller gå på do.

–        Hva er ditt neste cosplay? 

Nå jobber jeg med å forbedre mitt Vi kostyme, har endelig fått tak i Worbla. Og så spilte jeg nettopp gjennom Bioshock Infinite, så det blir nok et Elizabeth kostyme om ikke så lenge (som også er mye enklere å pakke med seg til utenlandske con)

Chrix Vi League of Legends Photo by Danarki

Chrix Vi and Caitlyn Photo Chris Morstad

–        Ellers, har du noe du liker/misliker med cosplaymiljøet i Norge?

Jeg har kun hatt flott cosplayopplevelser generelt, og legger godt merke til at cosplayere er åpne, imøtekommende og interesserte. Det er alltid gøy og lett å snakke med en hvilken som helst cosplayer. Dette er en fantastisk gruppe mennesker.

Da takker vi Outland for premien, og om noen uker kommer månedens for mai.

Forfatter: Marielle

Mor til to, gift, nerd. Er sørfra, bor nordpå.

En tanke om “Månedens cosplayer April: Christina Erring Bårdsen

  1. Absolutt en velfortjent Månedens Cosplayer! Christina er jo en av de definitivt flinkeste, og ikke minst aktive cosplayerne vi har i Norge, så dette er absolutt fortjent! *Tommel opp*

    Liker

Legg gjerne igjen en kommentar